شناسهٔ خبر: 67396141 - سرویس اقتصادی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مصوبه در کمیسیون ماده پنج سیستان و بلوچستان مصوب شد

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از تصویب ۲۸۴ مصوبه به همت دولت سیزدهم در قالب ۵۱ جلسه کمیسیون ماده پنج در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

سید مهدی میری  با بیان اینکه این اداره‌کل در حوزه شهرسازی و معماری، راهبری و نظارت بر تمام امور مربوط به این بخش در استان را بر عهده دارد، افزود: راهبری و نظارت بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری مصوبات شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، راهبری و نظارت بر تهیه و اجرای طرح‌های توسعه و عمران و راهبری دبیرخانه‌های کمیسیون‌های تخصصی مسکن و شهرسازی و کمیسیون ماده پنج در استان از جمله این موارد است.
وی ادامه داد: کمیسیون ماده پنج، کمیسیونی است که بر اساس قانون تاسیس شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به بررسی و تصویب مسائل مربوط به طرح‌های تفصیلی شهری و تغییرات آن‌ها در هر منطقه می‌پردازد.
معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: در این راستا همواره تلاش شده طرح ها در کمیسیون ماده پنج به نحوی تصویب شود که علاوه بر کمک به توسعه شهری و ساخت و سازهای زیبا به اصول کیفی در ساخت نیز اهتمام ویژه شود.
وی واگذاری اراضی در محدوده شهرها، بررسی طرح های تفصیلی و تفکیکی، تغییر کاربری ها، بازنگری طرح های بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده، بررسی مشوق های ۱۹ بندی بافت های فرسوده و نابسامان شهری، بررسی بسته های سرمایه گذاری در شهرها را از مهمترین مصوبات جلسات کمیسیون ماده پنج در استان ذکر کرد.
میری تاکید کرد: جایگاه کمیسیون ماده پنج در سیستان و بلوچستان کاملاً مشخص است بنابراین هر تصمیمی که در این کمیسیون گرفته می‌شود تمام اعضا و دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای کامل آن هستند.