شناسهٔ خبر: 67393677 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

ناوگان حمل و نقل همدان بیش از ۲ میلیون تن کالا جابه‌جا کرد

همدان- ایرنا- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: ۲ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۵۰۰ تُن کالا در سه ماهه ابتدای امسال از مبدا همدان به سایر نقاط کشور جابه‌جا شده است.

صاحب‌خبر -

محمد سرگزی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برای حمل این میزان بار، ۱۵۳ هزار و ۱۵۶ فقره بارنامه توسط شرکت‌های حمل و نقل کالا صادر شده است.

وی مبدأ اصلی بارهای استان همدان را به ترتیب استانهای خوزستان، تهران کرمانشاه، کردستان و لرستان عنوان و اضافه کرد: ۲۳ درصد از کالاهای جابه جا شده از مبدأ استان همدان به صورت درون استانی و ۷۷ درصد دیگر آن به بیرون از استان جابه جا شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان تصریح کرد: عمده کالاهای حمل شده استان در سه ماه گذشته مربوط به انواع گندله، سیلیس، محمولات سیمان، کنستانتره، سنگ آهن، آهن آلات، هماتیت و انواع محمولات نفتی بوده است.

سرگزی بیان کرد: ۱۰۳ شرکت حمل و نقل فعال داخلی استان با بیش از ۲۱ هزار راننده باری و ۱۲هزار ناوگان سنگین باری در این مدت، جابه جایی کالا را بر عهده داشتند.

وی اظهار کرد: گشت مشترک با حضور نمایندگان پلیس راه و تشکل‌های صنفی اجرایی شده با این وجود همکاری همه تشکل‌های صنفی، رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل در اجرای به موقع طرح‌ها و سیاست‌های ابلاغی و قوانین و مقررات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ضروری است تا شاهد حمل و نقلی روان و ایمن در سطح جاده‌های کشور باشیم.