شناسهٔ خبر: 67350197 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

فرصت دوباره برای جامانده‌های سنجش بدو ورود به دبستان‌های مازندران

ساری - ایرنا - رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران گفت که به منظور تسهیل در فرآیند ثبت نام نوآموزان جامانده از برنامه ملی سنجش بدو ورود به دبستان، سامانه نوبت‌گیری سنجش از سوم تا ۱۰ تیرماه جاری به مدت یک هفته بازگشایی شد.

صاحب‌خبر -

سیدسروش ساداتی جمالی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نوبت گیری برای جاماندگان از برنامه ملی سنجش سلامت آغاز شده است، اظهار داشت: با توجه به مهلت تعیین شده، والدین دانش آموزان بدو ورود به دبستان می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی "my.medu.ir"، نسبت به نوبت‌گیری اقدام کنند.

وی با بیان اینکه فرایند ارزیابی دانش آموزان بدو وردو به دبستان نیز از یازدهم تا بیست و پنجم تیرماه جاری تعیین شده است، خاطرنشان کرد: نوبت گیری جاماندگان از طرح ملی سنجش سلامت در شهرستان های نوشهر و بابل، مرکز شماره یک ناحیه ۲ ساری، آمل و بهشهر انجام می شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه، والدین در هنگان سنج نوآموزان بدو ورود به دستان باید با در دست داشتن پرینت نوبت نوآموز، شناسنامه والدین و نوآموز و عکس سه در چهار به مراکز از پیش تعیین شده مراجعه کنند، تصریح کرد: والدین در هنگام نوبت‌گیری باید مرکز جامع سنجش شهرستان های نزدیک محل سکونت خود را انتخاب کنند و در غیر این صورت، پذیرش در دیگر مراکز سنجش، انجام نخواهد شد.

ساداتی جمالی از سنجش ۴۰ هزار و ۴۳۰ نفر از نو آموزان بدو ورود به دبستان استان مازندران در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ خبر داد و گفت: پیش بینی برای ارزیابی سنجش در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ نزدیک به ۴۱ هزار دانش‌آموز بود که با به پایان رسیدن زمان نوبت گیری‌ها، تاکنون این تعداد از نوآموزان با نوبت گیری، سنجش شده اند.

فرصت دوباره برای جامانده‌های سنجش بدو ورود به دبستان‌های مازندران

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران، از نظر گرفته شدن ۳۱ پایگاه سنجش با ۱۹۴ نفر نیرو در سطح مازندران خبر داد و با بیان اینکه تعداد نیروهای مستقر در پایگاه ها در مقایسه با سال گذشته افزایش قابل ملاحظه ای داشته است که از جمله می توان به ۲۸ آزماینده تخصصی هوش برای سنجش نوآموزان بدو ورود به دستان اشاره کرد، گفت: در شهرستان‌های ساری، قائم شهر و بابل به علت شمار زیاد دانش آموزان، مرکز جامع سنجش آموزش توانبخشی و مداخله به هنگام رشدی و تربیتی شماره ۲ با تامین اعتبار از طرف سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور و نیز همراهی روسای آموزش و پرورش این شهرستان ها، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تاسیس شد تا روند اجرای طرح ملی سنجش سلامت در شهرستان های پر تراکم، تسریع و تسهیل شود.

ساداتی جمالی اظهار کرد: ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ ها و مناطق باید با استفاده از ظرفیت رسانه های جمعی نسبت به اطلاع رسانی به شهروندان در ارتباط با تمید مهلت نوبت گیری برای سنجش نوآموزان بدو به دبستان اقدام کنند.

شمار دانش‌آموران استثنایی در حال تحصیل در مازندران ۲ هزار و ۶۸۴ نفر است که علاوه بر این تعداد، ۸۰۰ دانش آموز تلفیقی فراگیر و ۹ هزار دانش آموز مرزی در ۵۵ باب مدرسه دولتی و ۲۴ مرکز مشکلات ویژه یادگیری دولتی مشغول تحصیل هستند و بقیه نیز در سطح مدارس عادی تحصیل می کنند.