شناسهٔ خبر: 67348433 - سرویس استانی
منبع: ایمنا | لینک خبر

افزایش ۱۱ درصدی خرید تضمینی گندم در قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از برنامه‌ریزی این سازمان برای خرید تضمینی ۲۰۰ هزار تن گندم در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: این میزان خرید ۱۱.۲ درصد بیشتر از سال پیش است.

صاحب‌خبر -

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از برنامه‌ریزی این سازمان برای خرید تضمینی ۲۰۰ هزار تن گندم در سال زراعی جاری خبر داد و اظهار کرد: تا امروز هم ۲۶.۵ درصد این مقدار از کشاورزان هم‌استانی خریداری شده است.

وی از افزایش ۱۱ درصدی خرید تضمینی گندم در مقایسه با سال قبل خبر داد و افزود: با توجه به اینکه سال پیش ۱۸۰ هزار تن گندم از کشاورزان را خرید تضمینی و انبارسازی کردیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به تجهیز و راه‌اندازی ۲۱ مرکز تعاونی و خصوصی برای خرید تضمینی گندم، اضافه کرد: کلیه مراکز یادشده موظف هستند گندم را به نرخ کیلویی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از گندم‌کاران استان خرید تضمینی کنند.

عطایی ادامه داد: در سال زراعی جاری حدود ۱۵۹ هزار هکتار زمین کشاورزی زیر کشت گندم آبی و دیم رفت که سطح زیر کشت گندم دیم حدود ۲.۴ برابر سطح زیر کشت گندم آبی است.

وی با بیان اینکه شهرستان آوج با کشت گندم دیم در حدود ۴۹ هزار هکتار پیشرو در تولید گندم دیم خواهد بود، گفت: در ضمن بیشترین سطح کشت گندم آبی هم با حدود ۱۵ هزار هکتار مربوط به شهرستان آبیک است.