شناسهٔ خبر: 67337193 - سرویس سیاسی
منبع: آفتاب | لینک خبر

پزشکیان به دنبال امنیت فرهنگی به جای فرهنگ امنیتی است

خبرگزاری ایرنا

وزیر اسبق آموزش و پرورش به ضرورت اصلاح روند و رویکرد گزینشی و امنیتی در خصوص معلمان تاکید کرد و گفت: پزشکیان به دنبال امنیت فرهنگی معلمان به جای فرهنگ امنیتی است.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

علی اصغر فانی شامگاه یکشنبه در جمع شماری از اعضای ستاد فرهنگیان مسعود پزشکیان در زنجان به اهمیت و تاثیر مشارکت در انتخابات اشاره کرد و افزود: تجربه ثابت کرده قهر با صندوق رای به نفع حریف است بنابراین در انتخابات باید شرکت کنیم و تلاشمان بالا رفتن میزان مشارکت باشد.

وی ادامه داد: قشر فرهنگیان رسالت بیشتری نسبت به سایر اقشار در ترغیب شهروندان به مشارکت در انتخابات دارند چرا که فرهنگیان جزو گروه‌های مرجع جامعه و مورد اعتماد مردم هستند.

فانی تصریح کرد: امام راحل فرمود مراقب باشید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان نیفتد؛ کسانی که جیبشان را پر نکردند این‌ها محرمند و باید در مصدر امور باشند.

وی با بیان اینکه شعار ما «هر فرهنگی، یک ستاد» است، افزود: ما پول زیادی برای تبلیغ نداریم، اما اگر معلم، یک ستاد برای شناساندن پزشکیان برای جامعه باشد، جای خیلی چیز‌ها را پر می‌کند.

فانی گفت: ما پزشکیان را اصلح در بین نامزد‌ها می‌دانیم و مهمتر اینکه دغدغه ما درک اهمیت آموزش و پرورش از سوی رییس جمهور آینده است که این ویژگی در آقای پزشکیان وجود دارد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه کلید توسعه آینده ایران در دستان معلمان است، افزود: معلم در فرآیند آموزش و پرورش رکن اصلی است، بنابراین توسعه ایران در گرو رسیدگی به معلمان است.

وی ادامه داد: «هر معلم یک شغل و یک زندگی عزتمند» شعار مهم دیگر ما بوده و پزشکیان وعده ارتقای شان و جایگاه معلمان را داده است.

فانی به وضعیت اعتباری آموزش و پرورش اشاره و اظهارکرد: باید سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور به میانگین جهانی برسد و آقای پزشکیان این قول را داده‌اند.

وی با بیان اینکه رویکرد گزینشی و امنیتی در آموزش و پرورش باید اصلاح شود، افزود: پزشکیان دنبال امنیت فرهنگی به جای فرهنگ امنیتی است؛ حراست باید مدافع و حافظ معلمان باشد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه عدالت آموزشی جزو برنامه‌های مهم پزشکیان است، گفت: آقای پزشکیان هیچ پرونده‌ای ندارد و فرد سالمی است؛ امیدواریم با انتخاب ایشان شاهد حل مسایل و مشکلات باشیم.

 براساس ماده ۶۶ قانون انتخابات، فعالیت انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری به طور رسمی از تاریخ اعلام اسامی آنان توسط وزارت کشور آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای یعنی ساعت هشت صبح روز پنجشنبه مورخ هفتم تیرماه ۱۴۰۳ پایان می‌یابد.

رای گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه هشتم تیرماه برگزار می‌شود.