شناسهٔ خبر: 67330628 - سرویس گوناگون
منبع: ایسنا | لینک خبر

هواپیماهای مسافربری فعال کشور کدام‌اند

طبق آخرین آمار سازمان هواپیمایی ایران تعداد هواپیماهای فعال و زمین‌گیر در ناوگان هوایی ۳۳۰ فروند است. اما تعداد هواپیماهای فعال به کمتر از ۲۰۰ فروند می‌رسد. این در حالی است که با توجه به جمعیت و نیاز کشور به ۵۵۰ فروند هواپیمای فعال نیاز است. در ادامه با ما همراه شوید تا با هواپیماهای فعال کشور بیشتر آشنا شوید.

صاحب‌خبر -

لیست هواپیماهای فعال کشور

به گزارش ایسنا به نقل از قاصدک 24، هنگام تهیه بلیط هواپیما خوب است بدانید تا زمانی که یک هواپیما گواهینامه صلاحیت پروازی داشته باشد عملیاتی است و می‌تواند پروازهای داخلی و خارجی را انجام دهد. برخی هواپیماها به دلیل کمبود انواع قطعات زمینگر هستند. برخی هم نیاز به تعمیر دارند تا بتوانند دوباره فعالیت خود را از سر گیرند.

 طبق آخرین آمار سازمان هواپیمایی کشوری، از ۳۳۰ فروند هواپیما ناوگان هوایی کشور، ۳۲۱ فروند مسافری و ۹ فروند آن باری است. از ۳۲۱ فروند هواپیمای مسافری موجود هم ۱۹۲ فروند فعال و ۱۵۹ فروند سر خط است.

در ادامه قاصدک ۲۴ لیستی از هواپیماهای فعال انواع شرکت هواپیمایی همچون ایران ایر، ماهان، آسمان، آتا، ایروان، پارس ایر، ساها، سپهران، فلای پرشیا، کاسپین، وارش، کارون، ایران ایرتور، زاگرس و... را تهیه کرده است.

هواپیماهای مسافربری فعال کشور کدام‌اند

هواپیماهای مسافربری فعال کشور کدام‌اند

انتهای رپرتاژ آگهی