شناسهٔ خبر: 67327141 - سرویس فرهنگی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح واحد آموزشی نیکان کاوه

واحد آموزشی نیکان کاوه با حمایت نیکوکاران مدرسه‌ساز بهره‌برداری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: در دولت سیزدهم با مشارکت مردم و دولت، بالغ بر ۳۳ هزار کلاس درس احداث و تحویل نظام تعلیم و تربیت کشور شده است.

عبداللهی افزود: بالغ بر ۸۲۰۰ پروژه‌های عمرانی در حوزه‌ی ساخت و توسعه‌ی مداری کشور در دست اجرا داریم. حدود ۶۳ درصد از طرح‌های خیرساز در مناطق محروم، روستایی و حاشیه‌ی شهر‌ها ایجاد شد و از مجموع این طرح‌ها افزون بر ۵۴ درصد از آنها توسط خیرین در کشور احداث شده که ۱۲ درصد کاملا با مشارکت خیرین به بهره برداری رسیده است.

او با اشاره به برنامه ریزی برای جذب خیرین به عنوان یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش افزود: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۴۶۰۰ میلیارد تومان دولت منابع مربوط به تعهدات خیرین را تامین و پرداخت کرد و خیرین نیز ۱۱ هزار میلیارد تومان تا شش ماهه اول سال جاری تعهد پرداخت نمایند، که با توجه به هزینه‌های ساخت هر کلاس، پیش بینی می‌شود که بالغ بر ۵ هزار کلاس درس با استفاده از این منابع احداث و در اختیار نظام آموزشی قرار بگیرد.

مدیرکل نوسازی. تجهیز و توسعه‌ی مدارس استان مرکزی نیز گفت: در سال جاری ۵۵ پروژه‌ی آموزشی تحویل آموزش و پرورش استان خواهد شد.
لنجابی افزود: تا مهرماه امسال ۳۳ پروژه‌ی آموزشی تحویل ادارات آموزش و پرورش خواهد شد که۲۵۶ کلاس درس جدید تا پایان سال جاری به ظرفیت فضا‌های آموزشی اضافه خواهد شد. هشتمین پروژه‌ی خیر ساز نیکان کاوه در زیربنایی در حدود ۲۵۰۰ متر مربع و صرف اعتباری بالغ بر ۳۷۰ میلیارد ریال توسط خیر نیک اندیش، آقای حاج ابراهیم عسگریان احداث شده است.

قربانی سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان ساوه نیز گفت: از ویژگی این آموزشگاه در یکی از نقاط محروم و پر جمعیت شهرساوه است که با تحویل این مدرسه، حدود ۶۰۰ دانش آموز دختر مقطع ابتدایی می‌توانند از آن استفاده نمایند.

رحیمی مدیر پروژه‌ای خیر ساز نیکان کاوه نیز گفت: دو پروژه‌ی آموزشی خیر ساز دیگر نیز در شهر ساوه در دست احداث داریم که واحد آموزشی خیابان رجایی با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و پروژه‌ی عظیم ۸ واحدی که در کشور برای اولین بار طرح فاخر نامگذاری شده که امیدواریم تا دوسال آینده بتوانیم به بهره برداری برسانیم.

<div id="video-display-embed-code_11243008"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4266391/11243008?width=600&height=350"></script></div>