شناسهٔ خبر: 67309276 - سرویس سیاسی
منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر به اراک:

جدیت دولت سیزدهم، در تکمیل پروژه های نیمه تمام

داود منظور گفت:امروز ۴۸ طرح در این استان همزمان با سراسر کشور به بهره برداری رسید که باید به دست اندرکاران این پروژه های اجرایی خداقوت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ داود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح های درمانی استان مرکزی با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح طرح های هستیم که سالها نیمه کاره و مردم چشم انتظار بودند، گفت: در دولت سیزدهم سطح خدمات ارایه شده در حوزه بهداشت و درمان ارتقا یافت.


وی افزود: امروز ۴۸ طرح در این استان همزمان با سراسر کشور به بهره برداری رسید که باید به دست اندرکاران این پروژه های اجرایی خداقوت گفت.


رییس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه نیز در دوره خدمت کوتاه دولت رییس جمهور شهید، تلاش کرد طرح های نیمه تمامی را که بعضاً عمرشان سه دهه بود را با تخصیص منابع مورد نیاز تکمیل کند؛ که یکی از این طرح ها بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک بود.


منظور ادامه داد: در سال جاری یک برنامه تفصیلی برای زمان بندی تکمیل طرح ها و پروژه ها مشخص شد و تا پایان سال شاهد بهره برداری از طرح های نیمه تمامی دیگری خواهیم بود.


وی افزود: فقط در اراک ۷۵۰ تخت درمانی با افتتاح این سه طرح به ظرفیت استانی اضافه شد.


معاون رییس جمهور یادآور شد: ارزش طرح های افتتاحی امروز در حوزه بهداشت و درمان کشور بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان بود.


منظور، با تاکید بر اینکه سرانه درمانی استان به ازای هر نفر ۲.۸ شده است، گفت: امروز سطح خدمات بهداشت و درمان کشور به سطح دیگر کشورها رسیده و در کل شاخص HDI، جمهوری اسلامی ایران رتبه ۷۰ را دارد که حکایت از وضعیت خوب کشور است ولی باید تلاش کنیم که به کشورهایی که دارای رتبه برتر هستند، دست پیدا کنیم.


منظور گفت: به برکت انقلاب اسلامی امروز در شاخص های نظامی، فرهنگی، علمی و ... به رشد و پیشرفت دست پیدا کرده ایم.


وی با تاکید بر اینکه دولتها تغییر می کند ولی سیاستهای نظام ثابت است، افزود: سیاست نظام استقلال، اقتدار، عزت و خدمت به مردم است.


منظور با تاکید بر اینکه این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد، تصریح کرد: مردم ولی نعمتان دولت ها و کشور هستند، مسیر افتتاح و بهره برداری از طرح ها مسیری مداوم خواهد بود تا شاهد خدمت به مردم و رفع دغدغه های آنان باشیم.

مردم به کسی به مانند شهید جمهور رأی خواهند داد

 علیرضا امانی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک؛ نیز در این مراسم با اشاره به اینکه خدمات دولت سیزدهم در عرصه بهداشت و درمان استان، ستودنی و تکرار ناپذیر است، گفت: در دولت سیزدهم اقدامات ارزنده ای برای رفع دغدغه های مردم در عرصه درمان انجام شد که افتتاح ۴۸ طرح در این استان بخشی از این خدمات است.


وی با بیان اینکه بیمارستان ولیعصر(عج) بعد از ۲۰ سال امروز به بهره برداری رسید، افزود: این پروژه با حمایت دولت سیزدهم تکمیل، تجهیز و رسما امروز افتتاح شد.

ريیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید اینکه ملت با بصیرت ایران، قدردان خدمات دولت سیزدهم هستند، گفت: بدون شک مردم با حضور حماسی خود در انتخابات پیش رو به دولتی رأی خواهند داد که در ادامه دهنده و در راستای دولت شهید رئیسی و خدمتگزار مردم باشد.