شناسهٔ خبر: 67303040 - سرویس علمی-فناوری
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهره برداری از کلینیک مرکز پرتودرمانی و دستگاه توموتراپی در یزد

با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کلینیک مرکز پرتودرمانی و دستگاه توموتراپی شهید رمضانزاده در یزد به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

 با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کلینیک مرکز پرتودرمانی و دستگاه توموتراپی شهید رمضانزاده  در یزد به بهره برداری رسید.

طرح توسعه مرکز پرتودرمانی با زیربنای هزار و ۵۰۰ مترمربع و صرف ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار توسط دولت و جمعی از خیّرین افتتاح شد.

دستگاه توموتراپی نیز تکنولوژی پیشرفته‌ای است که با استفاده از اشعه درمانی به معالجه تومور‌ها و سلول‌های سرطانی می‌پردازد، در دستگاه توموتراپی فرآیند پرتو درمانی به صورت تکه به تکه انجام می‌شود و میزان آسیب رسانی به بافت‌های سالم نسبت به دیگر روش ها، به حداقل می‌رسد.

در مرکز پرتو درمانی شهید رمضانزاده، خدمات رایگان شیمی درمانی و پرتو درمانی به بیماران ارائه می‌شود و تمامی مراجعه کنندگان به این مرکز در صورت دارا بودن بیمه پایه (تامین اجتماعی، سلامت و...) و بدون نیاز به بیمه تکمیلی از خدمات رایگان درمانی بهره مند می‌شوند.

همچنین خدمات شیمی درمانی سرپایی با ظرفیت ۱۸ تخت (۱۵ تخت بزرگسالان و سه تخت اطفال) توسط پرستاران مجرب و پزشکان متخصص انجام می‌شود.

در این مراسم، استاندار، معاون سیاسی امنیتی استانداری، رییس و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یزد حضور داشتند.