شناسهٔ خبر: 67294677 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس کل دادگستری استان:

دستگاه قضایی همدان از تعطیلی ۱۱۸ واحد تولیدی جلوگیری کرد

همدان- ایرنا- رییس کل دادگستری همدان گفت: مجموعه قضایی استان طی یکسال گذشته با اقدامات خود مانع از تعطیلی ۱۱۸ واحد تولیدی استان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهروز محمدی مهر در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در حسینیه امام خمینی (ره) شهر همدان که به عنوان پیش سخنران خطبه ها به سخنرانی می پرداخت،افزود: بررسی مشکلات کارخانه هایی که از مدار تولید خارج شدند موجب بازگشت بسیاری از آنها به چرخه تولید شده است.

وی اضافه کرد: تلاش مجموعه قضایی استان همدان موجب جلوگیری از ۱۱۸ فقره از تعطیلی واحد تولیدی، حفظ یک هزار و ۷۵۰ نیروی کار و ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۹۷ نفر در یکسال گذشته شده است.

رییس کل دادگستری همدان اظهار کرد: دادگستری همدان در راستای پیشبرد سند تحول و تعالی قوه قضاییه ، دیدار چهره به چهره با مردم را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: قضات محاکم و دادسرا و دادستان ها به شکل مداوم در میز خدمت پاسخگوی سوال های مردم هستند و همچنین میز خدمت هر هفته در یک مسجد برگزار می شود.

وی بیان کرد: همچنین در راستای حفظ و نظارت بر حقوق عامه کارگروه های بررسی مسایل و مشکلات راه آهن، موضوع تصادفات، برداشت غیرمجاز از معادن، نیروگاه مفتح، ایجاد فروچاله و فرونشست و شناسایی نقاط حادثه خیز برگزار شده است.

وی بیان کرد: در شورای حفظ حقوق بیت المال در منابع طبیعی و اراضی ملی هم اجرای قانون جامع حدنگار با همکاری اداده کل ثبت اسناد و املاک صورت گرفته است.

محمدی مهر با بیان اینکه همدان در صدور اسناد تک برگ رتبه نخست کشور را دارد،گفت: ۶۰ درصد اراضی زراعی سنددار شده اند و تا پایان سال این عدد به نزدیک ۱۰۰ درصد می رسد.
وی پیگیری مستمر پنجره واحد مدیریت زمین، آزاد سازی بستر و حریم رودخانه ها، احیای پهنه های معدنی دا از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: برای پیشگیری از فرار مالیاتی کارگروه با حضور اداده کل اطلاعات و امور مالیاتی تشکیل شده که در این باره نیز رتبه اول در شناسایی و کتمان فرار مالیاتی حاصل شد.

وی بیان کرد: همدان در عفو بخشش محکومان کارهای بزرگی انجام داد و به تازگی از هدیه رهبری فرزانه انقلاب مبنی بر آزادی ۲ هزار و ۶۵۷ نفر در کشور سهمیه همدان ۹۱۶ نفر معادل ۳۰ درصد مربوط به این استان بود.

محمدی مهر از نظارت مجموعه قضایی بر نحوه عرضه مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی شامل توزیع گوشت مرغ و جلوگیری از خروج دام زنده را از دیگر اقدامات مهم دستگاه قضایی استان همدان برشمرد.
وی همچنین گفت: برای ارشاد زوجین متقاضی طلاق کارهای مثبت صورت گرفت به گونه ای که با برگزاری کلاس و مشاوره به ۲۵۲ زوج متقاضی طلاق ۱۲۶ نفر از طلاق منصرف شدند.
محمدی مهر با بیان اینکه باید و نبایدها مد نظر رهبری درباره انتخابات اطلاع رسانی شده است،گفت: انتخابات جلوه از مردم سالاری دینی کشورمان است و امنیت و سلامت و فراهم کردن زمینه ای حضور حداکثری مردم تکلیف همه ما است.

رییس کل دادگستری همدان افزود: شعب خاصی برای رسیدگی به پرونده جرایم تخلفات انتخاباتی و جلوگیری از سو استفاده از بیت المال و جلوگیری از تخریب چهره نامزدها، مقابله با وعده های کاذب با توجیه روسای ستادها تشکیل شده است.

وی با ببان اینکه رصد فضای مجازی و برخورد با انتشار دهندگان شایعات در حوزه امتخابات در دستور کار است، تاکید کرد: فهرست جرایم انتخاباتی به ستادها انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری ابلاغ شده بنابراین کسی نمی تواند ادعای بی اطلاعی داشته باشد.

یکم تا هفتم تیرماه، هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.