شناسهٔ خبر: 67286413 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام صهیونیست: حزب‌الله به آسانی قادر به ویرانی شبکه برق اسرائیل است

تهران- ایرنا- مدیر اجرایی شبکه برق رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) در سخنانی نسبت به توانایی حزب‌الله لبنان برای ایجاد اختلال در این شبکه و عدم آمادگی ارتش رژیم صهیونیستی برای مقابله با آن هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «شائول گلدشتاین» مدیر اجرایی شبکه برق رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم برای جنگ با حزب الله لبنان آماده نیست.

وی تصریح کرد: اسرائیل آمادگی جنگیدن در جبهه شمال در برابر حزب‌الله را ندارد؛ چرا که در وضعیت نظامی جالبی قرار ندارد.

این مقام صهیونیست هشدار داد: حزب‌الله به آسانی می‌تواند شبکه برق اسرائیل را نابود کند و پس از ۷۲ ساعت قطعی برق زندگی در اسرائیل غیرممکن خواهد بود.

به گزارش ایرنا، از ابتدای عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر۲۰۲۳ تاکنون، حزب‌الله و برخی از گروه‌های مقاومت فلسطین در جنوب لبنان، مواضع نظامیان اشغالگر و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله قرار داده‌اند.

هدف حزب‌الله لبنان از این عملیات، درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه بوده است.

این امر باعث ناامن شدن شمال فلسطین اشغالی برای شهرک نشینان صهیونیست و فرار آنها از این منطقه شده به همین دلیل بخش‌های گسترده‌ای از این منطقه خالی از سکنه شده است و صهیونیست‌های اسکان داده شده در شهرک‌های نزدیک مرز با لبنان اعلام کرده‌اند حتی پس از پایان جنگ، حاضر به بازگشت به این مناطق نیستند.