شناسهٔ خبر: 67280136 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

ضرورت ترویج عفو و گذشت وصدور احکام جایگزین حبس درجامعه

نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه برلزوم تبیین و ترویج فرهنگ عفو و گذشت وصدور احکام جایگزین حبس تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

ضرورت ترویج عفو و گذشت وصدور احکام  جایگزین حبس درجامعه

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در دیدار رئیس کل دادگستری استان و معاونین قضایی گفت: از ویژگی های انقلاب اسلامی وجود شخصیت های بزرگ و عالمی است  که به درجه شهادت رسیدند که آیت الله بهشتی و آیت الله رییسی به عنوان افرادی که به اعتقادات پایبند بودند  از این علما و بزرگان هستند .

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی تصریح کرد : موقعیت قوه‌ قضاییه بسیار مهم و حساس است چرا که سرنوشت یک انسان به قضاوت و قلم قضات بستگی دارد و در آیات و احادیث نیز به قضاوت درست و عادلانه تاکید شده است و این امر از اهمیت بالایی برخوردار است .

نماینده ولی فقیه در استان گفت : باید ترویج و تبیین فرهنگ عمومی در زمینه عفو و گذشت وصدور احکام  جایگزین حبس ورود پیدا کنیم و این بستر ساز حل بسیاری از مشکلات و چالش‌ها ست .

وی بیان کرد: امیدواریم در انتخابات پیش رو با حضور حداکثری و با انتخاب فرد انقلابی و اصلح سر بلند از این مرحله مهم و حساس بگذریم .

رئیس کل دادگستری استان نیز دراین  دیداربابیان اینکه تلاش دستگاه قضا   برای احقاق حق و خدمت به مردم است افزود:

۵۷۶ هزار فقره اظهار نظر حقوقی توسط قضات اتخاذ شده  که پرونده وارده ناخالص هست و از میانگین کشوری در رسیدگی به پرونده ها در رده های مناسبی هستیم .

   عتباتی گفت: در صلح و سازش پرونده ها نیز به رقم ۴۲ درصد رسیدیم و ۱۸۷۰۰ نفر از سهامداران مسکن که مشکل داشتند  تعیین  تکلیف و در پرونده های مفاسد اقتصادی و اداری و مواد مخدر و  امنیتی و راه‌اندازی واحد های راکد اقدامات موثری انجام شده است .