شناسهٔ خبر: 67273315 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز عمليات اجرايي حفر تونل قطعه دوم خط يک مترو قم

خبرگزاری صدا و سیما

در آئینی عملیات اجرایی حفر تونل قطعه پایانی خط یک مترو در مجاورت مسجد مقدس جمکران آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،‌ مدیرعامل سازمان قطار شهری در این مراسم با اشاره به اعتبار ۵۴۰ میلیارد تومانی برای شروع این طرح گفت: برای تکمیل حفر تونل از میدان مطهری تا جمکران سالانه ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و این طرح ظرف ۲۴ ماه تکمیل خواهد شد.

انگشتباف با اشاره به تکمیل قسمت نخست مترو قم از شهرک کامکار تا میدان مطهری افرود: این خط در حال حاضر تکمیل شده و تنها منتظر تامین واگن برای راه‌اندازی آن هستیم.

شب گذشته هم ایستگاه ویژه انتظامی در بوستان علوی افتتاح شد.

شهردار قم با اشاره به لزوم تامین امنیت و آرامش شهروندان در فضای بوستان‌ها گفت: این ساختمان در مساحت ۷۵ متر با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد تومان ظرف مدت ۸ ماه ساخته و به بهره‌برداری رسید.

سقاییان نژاد در ادامه از افتتاح باغ گیاهان دارویی و دمنوشخانه در این بوستان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این طرح از سال گذشته به همت بخش خصوصی آغاز شد و امروز با بیش از ۱۶۰ گونه گیاه دارویی مجموعه کم نظیر تفریحی و آموزشی در مورد گیاهان و دارو‌های سنتی گردآوری شده است.

<div id="video-display-embed-code_11232895"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4263843/11232895?width=600&height=350"></script></div>