شناسهٔ خبر: 67260854 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی:

رفع نقاط حادثه خیز نصریان دهلران

خبرگزاری صدا و سیما

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: طرح رفع نقطه حادثه خیز نصریان دهلران ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا کنون ۶۴۰ میلیارد رالد برای آن هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

رفع نقاط حادثه خیز نصریان دهلران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ «سعید هژبری» در بازدید از طرح حذف نقاط حادثه خیز نصریان در شهرستان دهلران، اظهار کرد: بهره‌برداری از این طرح برای ایام اربعین حسینی مصوب شده بود و این مصوبه در اولویت تخصیص اعتبارات سال جاری لحاظ می‌شود.

وی با بیان این که اعتبارات این طرح از محل اربعین تامین و به زودی تزریق می‌شود، عنوان کرد: عملیات اجرایی رفع نقاط حادثه خیز محور نصریان دهلران به طول چهار کیلومتر در دست اقدام است که ۲ کلیومتر از این قطعه تا اربعین امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
 
هژبری با اشاره به این که ۲ کیلومتر باقی مانده نیز در ایام دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، تشریح کرد: اعتبار مصوب این طرح یک هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال است.
فرماندار ویژه دهلران نیز در این بازدید گفت: پیشرفت فیزیکی طرح مطلوب است؛ ولی با توجه به ایام اربعین پیش رو، نیاز به تزریق اعتبار به منظور سرعت بخشی به عملیات اجرایی آن است.
لطیف صادقی این طرح را از طرح‌های مهم شهرستان برشمرد و افزود: انتظار می‌رود که ۲ کیلومتر از این مسیر با نگاه ویژه تا اربعین سال جاری افتتاح شود.
وی به حذف نقاط حادثه خیز این مسیر اشاره و اظهار کرد: نیاز است صورت وضعیت‌های این طرح با نگاه ویژه مورد عنایت قرار گیرد تا شاهد تسریع در عملیات اجرایی آن باشیم.
بازدید از حذف نقاط حادثه خیز «سنگر نادر» و سایت اربعین، بازدید از مصلای شهر دهلران و چشمه‌های آب گرم و طرح ملی نهضت مسکن از دیگر برنامه‌های سفر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام به دهلران بود.
هژبری بر تامین زیرساخت‌های سایت مرکزی اربعین در شهر دهلران تاکید کرد.