شناسهٔ خبر: 67260415 - سرویس سیاسی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بازداشت ۴۸ متهم در حملات تروریستی

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: ۴۸ متهم در حملات تروریستی در بازداشت هستند.

صاحب‌خبر -

 

 

 

 

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی موحدی راد  ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و فرا رسیدن دهه ولایت در نشست خبری با اصحاب رسانه، بیان کرد: در حوادث تروریستی چابهار و راسک ۴۸ متهم بازداشت شدند که پرونده آنان در دست بررسی بوده و به زودی جزئیات بیشتر منتشر خواهد شد.
وی افزود: امسال در کشور بیشترین آمار عف زندانیان به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت و در مجموع در اعیاد عید قربان و فطر حدود یک‌هزار و ۳۳۹ نفر مشمول رافت نظام و رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: از این تعداد یک‌هزار و ۱۲۴ نفر به مناسبت عید سعید فطر و ۲۱۵ نفر به مناسبت عید قربان مشمول عفو شدند.
وی گفت: در سال گذشته ۶۵۰ مورد آزادی مشروط و ۲۹۷ مورد تعلیق مجازات داشتیم که به ترتیب در سه ماهه نخست امسال نیز ۳۲۱ مور آزادی مشروط و ۱۰۲ مورد تعلیق مجازات انجام شده است.
حجت الاسلام موحدی راد اظهار کرد: اصحاب رسانه به عنوان نورافکنی هستند که می‌توانند در برخی مشکلات و معضلات راهگشای دستگاه قضا باشند چرا که در کف جامعه و در بین مردم هستند و از این حیث در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کارگزاران و دستگاه قضا اثرگذار هستند.
وی با بیان اینکه شهید رئیسی مدیر خادم و دلسوز مردم بود ادامه داد: ریل گذاری خوبی در دولت سیزدهم انجام شد، حضور مردم در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری سیلی به دشمن خواهد زد، مردم توقع دارند رئیس جمهور جدید خادم و در میان آنان باشد و ملاک سنجش نامزدها ویژگی‌های شهید جمهور است.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: تشییع با شکوه شهدای خدمت مردمی بودن شهید رئیسی را نشان داد چرا که دغدغه مردم را داشت، خستگی ناپذیر در میدان خدمت به آنان بود و سیره زندگی او درس عبرت برای دیگران شد.
وی گفت: سال گذشته چهار هزار و ۸۲۵ هکتار و امسال حدود ۲۲۰ هکتار رفع تصرف اراضی در سیستان و بلوچستان انجام شد که ارزش مجموع آنها بیش از ۵۳ هزار میلیارد ریال است.
حجت الاسلام موحدی راد با بیان اینکه یکی از معضلات سیستان و بلوچستان وجود سلاح‌های غیرمجاز است، ادامه داد: سال گذشته سه هزار و ۲۶۳ قبضه سلاح جنگی و یک‌هزار و ۴۷ قبضه سلاح شکاری کشف شد.
وی تاکید کرد: ما خادم مردم هستیم، برای دستگاه عدالت هیچ تفاوتی بین شیعه و سنی، فارس و بلوچ وجود ندارد، وقتی امنیت نباشد برای هیچکس نیست و وقتی امنیت پایدار باشد آسایش و رفاه برای همگان فراهم است.

رونمایی از کتاب زمینه و زمانه حقوق عامه در سیستان و بلوچستان

 همزمان با آغاز اجرای برنامه های هفته قوه قضاییه در استان سیستان و بلوچستان کتاب زمینه و زمانه حقوق عامه در سیستان و بلوچستان نوشته ابوالفضل احمد زاده پژوهشگر فقه اسلامی و سرپرست معاونت حقوقی عامه و پیشگیری از از حقوق عامه دادستانی استان رونمایی شد.

بازداشت ۴۸ متهم در حملات  تروریستی

گفتنی است این کتاب شامل ۳۹۰ صفحه و با رویکرد نگاه به حقوق عامه در استان سیستان و بلوچستان تالیف  و بعنوان کتاب سال از سوی اداره ارشاد استان معرفی شده است  و در کشور برای نخستین بار از چنین کتابی رونمایی شده است.

<div id="video-display-embed-code_19457130"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8759593/19457130?width=400&height=300"></script></div>