شناسهٔ خبر: 67255873 - سرویس علمی-فناوری
منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

استقامت به فرشته درخشان رسید

مریخ نورد استقامت ناسا در حال حرکت در کانال یک رودخانه باستانی در مریخ به نام نرتوا والیس (Neretva Vallis) بود که یک منظره عجیب ثبت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از همشهری؛ این مریخ نورد منظره را از یک منطقه علمی با نام مستعار "فرشته درخشان" که منطقه ای با رنگ روشن در دوردست سمت راست سیاره سرخ است ثبت کرد. استقامت از ژانویه، در حال ردیابی سمت جنوبی نرتوا ویلاس است، که احتمالاً فسیل رودخانه ای است که زمانی محل فرود مریخ نوردهای دیگر در دهانه جزرو بوده است.

اپراتورهای استقامت از روی زمین می‌توانستند درخشش مقصد بعدی آن را ببینند؛ فرشته روشن، که به خاطر رنگ روشنش اینطور نامیده می‌شود. مهندسانی که از زمین استقامت را هدایت می کردند تصمیم گرفتند به سفر نسبتاً آرام آن کمی چالش اضافه کنند و آن را در میدانی از تخته سنگ‌های پیش‌بینی‌نشده بغلتانند.

این تصمیم درست به این منجر شد که استقامت بالاخره به فرود روی فرشته درخشان رسید. ایوان گراسر، مهندسی که به برنامه ریزی مسیر استقامت کمک می کند، گفت: «ما در حال رفتن به کانال رودخانه بودیم که به سمت شمال می رفت، به این امید که بخشی را پیدا کنیم که تپه های شنی کوچک و به اندازه کافی از هم دور باشند تا یک مریخ نورد از بین آنها عبور کند. مریخ نورد پشتکار همچنین به یک رمپ ورودی نیاز داشت که بتوانیم با خیال راحت به سمت پایین حرکت کنیم.