شناسهٔ خبر: 67253827 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: زیرساخت‌های لازم برای کاهش تصادفات در لرستان ایجاد شوند

خرم آباد - ایرنا -استاندار لرستان گفت: تمام دستگاه های اجرایی مرتبط باید زیرساخت‌های مورد نیاز را برای کاهش تصادفات در این استان ایجاد کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ابوطالب شفقت روز سه شنبه در نشست شورای راهبری ترافیک بیان کرد: آموزش‌های لازم باید به مردم ارایه شود و در این راستا رسانه‌ها باید آموزش و فرهنگ سازی لازم را با همکاری پلیس راهور انجام دهند.

وی با بیان اینکه حادثه‌های منجر به فوت درصورت ارایه آموزش‌ها و اطلاع رسانی کاهش می‌یابند، افزود: بیشترین حوادث لرستان در روزهای پنجشنبه و جمعه رخ می‌دهند.

استاندار لرستان اظهارکرد: کم توجهی‌ها منجر به حوادث رانندگی می‌شود که اگاهی رسانی و آموزش به راحتی می‌تواند باعث کاهش این آمارها شود.

وی ادامه داد: بخشی از حوادث مرتبط با راهسازی و راهداری است و بخشی نیز نیازمند علامت‌های کنترل کننده مانند دوربین و ایستگاه پلیس است.

شفقت گفت: مصوبات نشست قبلی تا ۱۰ روز آینده بررسی و به روز شوند؛ مواردی که انجام نشده‌اند تذکر جدی خواهند گرفت چراکه جان مردم نیازمند توجه جدی است.

وی افزود: در راستای حفظ جان مردم هیچ گونه کوتاهی و نواقصی از دستگاه‌های اجرایی قابل قبول نیست.

استاندار لرستان با تاکید بر لزوم نصب دوربین در سطح شهرها اظهارکرد: این دوربین‌ها باید برای کنترل حوادث نصب شوند تا در مواقع ضروری هشدارهای جدی صادر شود.

وی بر لزوم ایجاد راه های مورد نیاز در سطح استان تاکید کرد.