شناسهٔ خبر: 67240320 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان:

ارتقای کتابخانه‌های مساجد، بستر ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه است

ابراهیم شریفی

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به اهمیت تقویت کتابخانه‌های مساجد، گفت: ارتقای کتابخانه‌های مساجد، بستر ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه است.

صاحب‌خبر -

محمد چگنی نژاد ۲۹ خرداد در دیدار با مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی لرستان و امضای تفاهم‌نامه‌ی همکاری با اشاره به فعالیت ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری عمومی و ۳۸ کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران در مساجد لرستان، افزود: در استان لرستان بالغ‌بر ۱۲۰ کتابخانه مسجد راه‌اندازی شده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: از مجموع کتابخانه‌های مساجد استان لرستان ۷۴ کتابخانه مخزن دار و ۴۷ کتابخانه باز هستند.

وی اضافه کرد: کتابخانه‌های مساجد، زیرساخت محله محوری در راستای ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و جذب عموم مردم به‌ویژه نسل جوان و نوجوان به مساجد هستند.

چگنی نژاد ادامه داد: کتابخانه‌های مساجد از نظر نرم‌افزاری، کتاب و ترمیم کتاب نیازمند تقویت و بروزرسانی هستند.

وی بیان اینکه این تفاهم‌نامه بر مبنای استفاده از ظرفیت‌های مشترک طرفین است، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در راستای ایجاد ارتباط و تعامل و بهره‌مندی طرفین از ظرفیت و توانمندی‌ها به‌منظور هم‌افزایی و تقویت شاخص‌های موردنیاز جوانان عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی اجرایی شده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان مشارکت در اجرای طرح‌های فرهنگی و هنری، تقویت برنامه‌ها، تبیین و ترویج شاخص‌های اعتقادی، استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد و مشارکت و برگزاری دوره‌های آموزشی ارتقا دانش و بینش مخاطبان کانون‌ها را بخشی از زمینه‌های همکاری یاد شده در این تفاهم‌نامه برشمرد.

به گزارش ایسنا، تفاهم‌نامه همکاری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، به مدت یک سال در دو نسخه و ۷ ماده به امضای محمد چگنی نژاد، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان و اسفندیار علیزاده مدیر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خرم‌آباد رسیده است.

انتهای پیام