شناسهٔ خبر: 67231605 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ذبح ۵۲۲ راس دام در عید سعید قربان در بوشهر

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: به مناسبت عید سعید قربان تا کنون ۵۱۲ راس دام سبک و ۱۰ راس دام سنگین در جایگاه‌های ویژه ذبح شده که پس از ۲۴ ساعت انجمادسازی، گوشت‌ها به دست مددجویان تحت حمایت می‌رسد.

صاحب‌خبر -

ذبح ۵۲۲ راس دام در عید سعید قربان در بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، عباس روشن بیان کرد: همزمان با عید سعید قربان و در قالب پویش نذر قربانی و چله خدمت، باهمکاری دامپزشکی، جهاد کشاورزی، صداوسیما و وزارت کشور، ذبح دام‌های اهدایی در سراسر کشور و استان بوشهر در حال انجام است.
وی افزود: تا کنون ۵۱۲ راس دام سبک و ۱۰ راس دام سنگین در جایگاه‌های ویژه ذبح شده که پس از ۲۴ ساعت انجمادسازی، گوشت‌ها به دست مددجویان تحت حمایت خواهد رسید.
وی اضافه کرد: هم استانی‌ها تا یک یا دو روز آینده هم می‌توانند نذورات خود به کمیته امداد برسانند تا تقدیم خانواده‌های کم برخوردار تحت پوشش شود.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر اظهار کرد: هم استانی‌ها می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۳۷۰ یا از طریق کد دستوری *۸۸۷۷*۰۷۷*۱# واریز کنند تا در سریع‌ترین زمان با تهیه و ذبح دام، گوشت‌ها به دست نیازمندان برسد.
مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر نیز گفت: همزمان با کل کشور در استان بوشهر نیز طرح تشدید نظارت در عید قربان در حال اجراست که در این طرح ۱۴ گروه ثابت و ۲۲ گروه سیار شامل ۱۲ دامپزشک، ۲۸ بازرس گوشت و ۱۰ نفر روحانی بر ذبح دام‌ها نظارت می‌کنند.
دکتر مهدی تنگستانی‌مکان افزود: در مکان‌هایی که کشتار انجام می‌شود ابتدا دام‌های کشتار شده در سردخانه‌های مخصوص پیش‌سرد شده و پس از آن در سردخانه دیگری ۲۴ ساعت نگهداری می‌شود تا به دست ایتام و خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد برسد.
رئیس دامپزشکی شهرستان بوشهر نیز گفت: بازرسی دام‌ها به دو شکل قبل از کشتار و پس از کشتار انجام می‌شود که قبل از کشتار از نظر انگل‌های خارجی و بیماری‌های مشترک با انسان و پس از کشتار هم بیماری‌هایی، چون انگل داخلی، کیست هیداتید و عفونت‌های داخلی بررسی می‌شود که در صورت امکان اصلاح و در غیر این صورت بازرسان آن را از روند کشتار حذف می‌کنند.
دکتر سیروس بنافی اضافه کرد: کشتار به‌دست افراد آموزش دیده انجام می‌شود و بازرس شرعی هم وجود دارد تا مردم دغدغه‌ای نداشته باشند و پس از بازرسی نیز لاشه‌های استحصال شده در محلی به‌نام پیش سرد اولیه نگهداری و پس از آن به مدت ۲۴ ساعت در سردخانه با دمای بالای صفر برای پیشگیری از تب کریمه کنگو نگهداری می‌شوند.
 
<div id="video-display-embed-code_11226025"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4261980/11226025?width=620&height=350"></script></div>