شناسهٔ خبر: 67189814 - سرویس استانی
منبع: جوان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان البرز:

کنگره شهدا بستری برای تجدید عهد با شهیدان است

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در نشست هماهنگی برگزاری کنگره شهدا با عنوان همایش عهد خادمی با بیان اینکه کنگره شهدا باید تمدن ساز باشد، گفت: کنگره شهدای استان البرز بستری برای تجدید عهد با شهدا است.

صاحب‌خبر -

آیت الله سید محمد مهدی حسینی در این جلسه گفت: کنگره شهدا نباید درگیر کلیشه‌های اداری باشد بلکه در جهت نهادینه کردن فرهنگ و معارف شهدا باید از ظرفیت‌های هنری رسانه‌ای به نحو شایسته‌ای استفاده شود و بستر ساز تمدن نوین اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه باید زمینه‌ای پویا بودن و زنده بودن فرهنگ شهدا در جامعه استفاده شود، افزود: در میان انواع هنر‌ها فیلم و سینما به طور خاص می‌تواند در ترویج فرهنگ و معارف شهدا موثر باشد و در این راستا باید از این بستر در جهت انتقال معارف شهدا به نسل جوان استفاده شود.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه اگر ما امروز در روایتگری و تبیین فرهنگ شهدا نکوشیم دشمن روایتی مجعول را در اختیار جوانان ما قرار خواهند داد، تصریح کرد: کنگره شهدا باید زمینه مشارکت حداکثری مردم و جذب ایده‌های ناب در ترویج فرهنگ شهدا را سبب ساز شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: علاوه بر شهدا باید در مقوله دوستان و رفقای شهدا به صورت ویژه و تخصصی فعالیت شود و میراث معنوی آن‌ها در اختیار افشار مختلف جامعه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان از سن کودکی و نوجوانی باید با فرهنگ و معارف شهدا آشنا شوند، خاطر نشان کرد: تبیین و معرفی زندگی شهدا برای نسل جوان باید یکی از مهمترین محور‌های اجرایی کنگره شهدا باشد.

البرز خاستگاه بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ شهید است

مجتبی عبداللهی نی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و همراهان شهیدشان، هفته جهادسازندگی، هفته امامت و ولایت و ایام پیش رو، افزود: البرز خاستگاه بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ شهید است.

وی ادامه داد: از تمامی نقش آفرینان این کنگره انتظار می رود فراتر از انجام تکالیف و وظایف محوله برای کمیته های معین با نهایت ارادت و قدرشناسی خود به شهدا و ایثارگران، وارد عمل شوند.

عبداللهی گفت: ما هر چه داریم از شهدا و ایثارگران داریم و خانواده شهدا را همواره باید تکریم کنیم چراکه در مسیر خدمت به شفاعت و دعای خیر این بزرگواران نیازمند هستیم.

وی افزود: از ۲۷ خردادماه تا ۷ تیرماه سالگرد شهادت آیت‌الله بهشتی و همراهانشان طرح امیدآفرینی و تبیین گری در محله های هدف قرارگاه اجتماعی استان تهیه و تدوین شده که انتظار می‌رود تمامی مسئولان و افراد صاحب نفوذ کلام و معتمد استان در این راستا اهتمام داشته باشند.

استاندار البرز با اشاره به انتخابات پيش رو، گفت:  مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود حضور پرشور مردم در انتخابات پيش رو را مکمل قدرشناسی و تشییع باشکوه پیکر رئیس جمهور شهید و همراهان شهیدشان دانستند.

عبداللهی افزود: مشارکت حداکثری در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری قدرت جمهوری اسلامی ایران را در مجامع جهانی به پشتوانه مردم افزایش می دهد بنابراین تک تک ما برای تبیین گری و آگاهی بخشی از دستاوردهای نظام و امیدآفرینی و اعتماد افزایی مسئول هستیم.

گفتنی است، این آئین توام با تقدیم احکام اعضای ستاد کنگره شهدای استان و شهرستان ها، امامان جمعه شهرستان‌ها و شهر‌ها به عنوان رئیس شورای سیاست گذاری، فرمانداران به عنوان رئیس ستاد کنگره شهدا، فرماندهان سپاه‌های شهرستان‌ها به عنوان دبیران ستاد کنگره شهدای شهرستان و مسئولان دستگاه‌ها به عنوان کمیته‌های اجرایی کنگره شهدا، همراه بود و در خاتمه میثاق نامه عهد خادمی توسط آیت‌الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان، عبداللهی استاندار البرز، سردار حیدرنیا فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) و اعضای ستاد برگزاری کنگره ملی شهدا در استان البرز، امضا شد.

شایان ذکر است مقرر است کنگره شهدای استان البرز سال 1404 برگزار گردد.