شناسهٔ خبر: 67187479 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نظارت مستمرکارشناسان دامپزشکی مشهد بر انبار‌ها و کارخانجات خوراک دام و طیور

کارشناسان دامپزشکی بر تمامی انبار‌ها و کارخانجات خوراک دام و طیور مشهد نظارت مستمر دارند.

صاحب‌خبر -

نظارت مستمرکارشناسان دامپزشکی مشهد بر انبار‌ها و کارخانجات خوراک دام و طیور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی مشهد، گفت:  نظارت بر روند تولید خوراک دام، طیور و آبزیان را به استناد قوانین و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور از وظایف حاکمیتی دامپزشکی دانست و گفت: تولید خوراک سالم و بهداشتی برای صنعت دام و طیور کشور از اهمیت بالای اقتصادی و بهداشتی برخوردار بوده و کلیه کارخانجات خوراک دام و طیور موظف به اخذ پروانه بهداشتی تولید، برای تمامی محصولات خود از دامپزشکی هستند.

دکتر محمد سیاح، افزود:کارشناسان دامپزشکی تمام مراحل تهیه مواد اولیه، نگهداری، حمل و نقل، تولید، توزیع و عرضه را برابر ضوابط و مقررات بهداشتی دامپزشکی مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد، گفت: کارشناسان دامپزشکی این شهرستان علاوه بر کارخانجات تولید خوراک دام و طیور بر انبار‌های نگهداری و توزیع نهاده‌های دامی نیز نظارت دارند و روند ورود و خروج نهاده‌ها را در این مراکز رصد می‌ کنند.

سیاح، با اشاره به اینکه، به مدیران کلیه کارخانجات خوراک دام و انبار‌های نگهداری نهاده‌های دامی توصیه شده است ضمن رعایت اصول نگهداری، بازه‌های زمانی نگهداری نهاده‌ها را نیز رعایت کنندافزود: نگهداری بیش از حد نهاده‌ها و خوراک‌های دام و طیور موجب کاهش کیفیت و ارزش غذایی محصول شده و بعضاً مخاطرات بهداشتی دیگری را نیز به همراه دارد.