شناسهٔ خبر: 67176208 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار هواشناسی همچنان باقی است

ادامه فعالیتهای امدادی و خدماتی در جاده چالوس

مدیر کل مدیریت بحران مازندران گفت: در سیل جاده چالوس ۷ دستگاه خودرو گرفتار سیلاب شدند، اما تاکنون فوتی نداشتیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: در پی بارش های رگباری تند و تشدید جریان در حوضه آبخیز دیشب در محدوده دربند - دزدبُن محور کندوان به خودروهای پارک شده در محدوده رستوران دربند خسارت وارد شد.

آقای محمدی افزود: ۵ گروه امدادی از اداره کل راهداری، هلال احمر، بسیج، حوادث و آب منطقه‌ای مازندران از ابتدای وقوع سیل، برای کمک به مناطق سیل زده مشغول خدمت رسانی هستند.

وی افزود: با گزارش گروههای امدادی؛ ۷ خودروی بدون سرنشین گرفتار سیلاب شدند و با امداد هلال احمر استان، ۱۲ حادثه دیده از سیلاب به نقاط امن هدایت و ۴ مصدوم به مناطق درمانی منتقل شدند.

وی گفت: با وجود ادامه روند فعالیت و جستجوی گروههای اعزامی به منطقه تاکنون فوتی در این مورد گزارش نشده و گزارشی درباره آسیب سیلاب به روستاهای اطراف نیز نداشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران تاکید کرد: با ادامه هشدار نارنجی هواشناسی با فعالیت جریانات هم رفتی احتمال مخاطره در منطقه آسیب دیده وجود دارد.

آقای محمدی افزود: محور کندوان نیز به همین علت همچنان مسدود است به مسافران و رانندگان لازم است با تردد در محورهای جایگزین و تامین تجهیزات، از اقامت در حاشیه رودخانه ها و مسیلها خودداری کنند.

فرماندار شهرستان چالوس گفت: باران شدید از ساعت ۱۸ دیروز در چالوس باریدن گرفت که در منطقه‌ دزدبن معروف به رستوران دربند به علت ازدیاد مصالح حاصل از سیل و انباشت گل و لای، رودخانه طغیان کرد.

وی افزود: برخی از مسافران در حیاط رستوران و مسافرانی که در ترافیک مانده بودند گرفتار سیل شدند که با امداد به موقع خدمات رسانی صورت گرفت.

هشدار‌های سطح نارنجی از هفته گذشته تاکنون بار‌ها برای رعایت نکات ایمنی به مردم داده شده بود و تاکیدات زیادی هم برای روز‌های آینده درباره احتمال سیل و آبگرفتگی در ارتفاعات و محورهای هراز و سوادکوه نیز اعلام شد.