شناسهٔ خبر: 67166819 - سرویس علمی-فناوری
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بیش از ۱۳۵۰۰ کلاس درس در استان تهران نیازمند مقاوم سازی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: حدود ۱۳۵۸۵ کلاس درس استان تهران نیاز‌مند مقاوم سازی است.

صاحب‌خبر -

در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما؛ عباس زارع، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: ۸۸۴۴ کلاس تخریبی نیازمند به بازسازی در استان تهران وجود دارد و ۱۳۵۸۵ کلاس درس هم نیازمند مقاوم سازی است.
به گفته وی؛ کار‌های مطالعاتی حدود ۴۰ مدرسه در استان تهران برای مقاوم سازی انجام شده است و با آموزش و پرورش نیز هماهنگ شده تا نام مدرسه نیز به نام خیر تغییر نام پیدا کند.
به گفته زارع، علاوه بر استاندارد سازی سازه مدرسه، این مدارس از نظر تاسیسات مکانیکال و الکتریکال نیز کاملا تازه و نو می‌شود، بطوریکه در نما نیز بروز رسانی و مدرسه نو می‌شود. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: طرح‌های مقاوم سازی در مدت چهار ماه انجام می‌شود. وی گفت: از ۱۱۱ مدرسه مقاوم سازی و تحویل داده شده به آموزش و پرورش , ۵۵ درصد با مشارکت خیران انجام شده است.مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: از ۱۱۱ مدرسه تحویل داده شده در سال گذشته, ۱۲۷۳ کلاس درس و ۱۶۲ هزار متر مربع فضای آموزشی تقریبا ۵۵ درصد طرح‌ها با مشارکت خیران مقاوم سازی شدند ولی از نظر ریالی تقریبا ۳۰ درصد، یعنی از ۱.۹ همت هزینه شده ۵۷۰ میلیارد تومان را خیران تامین کردند.
زارع گفت: در دولت سیزدهم ۲۳۰ مدرسه در قالب ۲۹۲ هزار مترمربع و ۲۴۳۰ کلاس درس تحویل دانش آموزان شده است. وی گفت: حدود یک میلیون متر مربع آسفالت و ایزوگام صورت بگیرد. ۶۰۱ مدرسه استاندارد سازی شد. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: در حال حاضر ۱۲۶ مدرسه با مشارکت خیران در حال مقاوم سازی است. به گفته زارع، سرانه فضای آموزشی از ۳.۸ به ۴.۷۴ رسیده است که تلاش می‌شود با افزایش تعداد مدارس، یک نوبتی شود. زارع افزود: ۸۸۴۴ کلاس تخریبی نیازمند به بازسازی در استان تهران وجود دارد و ۱۳۵۸۵ کلاس درس نیازمند مقاوم سازی است.

<div id="video-display-embed-code_11212460"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4258830/11212460?width=600&height=350"></script></div>


­