شناسهٔ خبر: 67156379 - سرویس استانی
منبع: دفاع پرس | لینک خبر

استاندار لرستان:

حضور مردم در انتخابات موجب اقتدار نظام می‌شود

شفقت گفت: حضور مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری موجب اقتدار نظام اسلامی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از لرستان، «ابوطالب شفقت» استاندار لرستان امروز «چهارشنبه» در شورای اداری شهرستان معمولان اظهار داشت: دولت سیزدهم برای معمولان عنوان شهرستان را به ارمغان آورد و خدمات قابل توجهی داشته و باید این خدمات به مردم اطلاع رسانی شود.

وی افزود: حضور در چهلمین روز از شهدای خدمت باید به حماسه در انتخابات متصل شود چراکه مشارکت حداکثری مردم با اقتدار نظام رابطه مستقیم دارد.

وی بیان کرد: نقش آفرینی مردم در پای صندوق‌های رای و انتخاب فرد اصلح ادامه دهنده راه خدمتگزاران نظام است.

استاندار لرستان اضافه کرد: مطالبات مردمی از سوی فرمانداری معمولان به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود و باید پیگیر مسائل مربوط به این شهرستان شد.

شفقت ادامه داد: توسعه روستا در راستای استقرار زمین، تکمیل دیواره ساحلی، انتقال آب سطحی در دستور کار قرار گیرد همچنین بنیاد مسکن و راه و شهرسازی واحد‌های مسکونی در حریم رودخانه را ساماندهی کند و اراضی تفکیک و به مردم واگذار شود.

وی اظهار کرد: عمده درآمد مردم کشاورزی است و با آموزش‌های لازم حوزه کسب و کار ارتقاء یابد همچنین مردم منطقه نیازمند ارتقای سبک کسب و کار و فروش هستند.

فرماندار معمولان در ادامه این نشست اظهار کرد: یکهزار و ۲۰۰ هکتار باغات انجیر وجود دارد و قطب انجیر سیاه پس از کشور ترکیه هستیم.

محمد ناظری افزود: بیش از یکهزار و ۵۰۰ تن گندم خریداری شده، اما متاسفانه به دلیل دسترسی نداشتن مناسب بین مزارع با مشکلاتی روبرو هستیم و مطالبات عمومی و زیرساختی از دغدغه‌های مردم است.

وی گفت: با تزریق آب مناسب به چاه امیدواریم مشکل آب آشامیدنی مردم برطرف شود همچنین ایجاد تصفیه خانه فاضلاب در ابن شهرستان ضروری است.

وی با بیان اینکه ادارات برای ارائه خدمات رسانی به مردم با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم، افزود: به دلیل توپوگرافی منطقه به شدت با مشکل زمین مواجه هستیم همچنین تنها شهرستان که به فیبر نوری متصل نیستی و این مهم خدمات رسانی به مردم را با چالش‌های متعددی مواجه کرده است.

امام جمعه معمولان در این نشست اظهار داشت: شان مسوولیت در نظام اسلامی خدمت‌رسانی است و باید در راستای رضایت خداوند اقدام کنیم بنابراین دولت سیزدهم شعار‌های انقلاب اسلامی را احیا کرد و با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح ادامه دهنده راه شهید جمهور باشد.

حجت‌الاسلام ابوالحسن آروانی گفت: برطرف کردن مشکلات در لرستان به ویژه معمولان نیازمند عزم همگانی است و این شهرستان دوازدهمین شهرستان استان می‌باشد و باید توجه خاص شود.

وی گفت: ادارات مستقر در معمولان ارتقا یابد و اگر اداره‌ای نیست باید مستقر شود تا زمینه خدمت رسانی فراهم شود همچنین امورات خاصی مانند اشتغال، جاده، بهداشت، آب نیازمند فراهم کردن زیرساخت است و انتظار می‌رود در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: امیدواریم تکمیل دیواره ساحلی و مصلی، زمین چمن ورزشی همچنین حمایت از اقدامات فرهنگی در دستور کار استاندار قرار گیرد.
انتهای پیام/