شناسهٔ خبر: 67155044 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزیر بهداشت

۱۲۸ طرح مرتبط با حوزه سلامت در مشهد افتتاح می‌شود

همزمان با برگزاری اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور در مشهد، ۱۲۸ پروژه مرتبط با حوزه سلامت با حضور سرپرست ریاست جمهوری در مشهد افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

۱۲۸ پروژه مرتبط با حوزه سلامت در مشهد افتتاح می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی مشهد در حاشیه برگزاری اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور در مشهد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، گفت: یکی از توفیقاتی که در دولت شهید آیت الله رئیسی وجود داشت بهره‌مندی از نیرو‌های توانمند، متخصص و انقلابی بود و در طی ۳ سال اخیر در هر فصلی یک نشست با حضور روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی برگزار شد.

دکتر بهرام عین‌اللهی افزود: این نشست قرار بود که در تهران با حضور شهید آیت الله رئیسی بود باشد، اما به جهت شهادت رئیس جمهور عزیز و محبوبمان در مشهد برگزار شد و در این اجلاس مجموعه فعالیت‌های حوزه سلامت بیان شد.

وی با بیان اینکه در طی این مدت رشد بسیار خوبی در حوزه سلامت به‌وقوع پیوست، خاطرنشان کرد: در طول این سال‌ها شاهد تقویت حوزه‌های بهداشت و درمان، رشد سلامت خانواده و اضافه شدن ۱۷ هزار تخت بیمارستانی بودیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی تا قبل از دولت مردمی سیزدهم ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی فعال شده بود، اما در این دولت ۱۷ هزار تخت  و در کنار آن بالغ بر ۳۰۰ مورد تجهیزات پزشکی و دستگاه‌های تصویربراری فعال شد.

عین اللهی گفت: پوشش بیمه‌ها اقدام شاخص دولت سیزدهم بود و ضمن توجه به موضوع عدالت در سلامت باید به مباحثی همچون دانش بنیان‌ها و تولید ۶ نوع واکسن کرونا، ایجاد پارک‌های علم و فناوری سلامت، رشد رشته‌های مختلف پزشکی و ایجاد دانشکده‌های جدید و کسب رتبه اول پژوهشی در منطقه و پانزدهم جهان اشاره کرد.

وی افزود: پس از شهادت شهید آیت الله رئیسی پروژه‌های متعددی در حوزه سلامت افتتاح شد و ان‌شاءالله تا پایان دولت مردمی سیزدهم هزار تخت بیمارستانی دیگر فعال می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همچنین در مشهد هم تعداد زیادی از مراکز سلامت با حضور دکتر مخبر، سرپرست ریاست جمهوری افتتاح می‌شود که تعداد ۱۲۸ طرح است.

عین اللهی  افزود: در حوزه سلامت اقدامات قابل توجهی در طی ۳ سال اخیر صورت پذیرفت و امیدواریم که راه پرافتخار شهید جمهور، آیت الله رئیسی با قوت هرچه تمام ادامه یابد.