شناسهٔ خبر: 67148600 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاروانسرا‌های شهر ارومیه تاریخ، هویت و قدمت شهر ارومیه هستند و باید حفظ شوند

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:کاروانسرا‌های شهر ارومیه تاریخ، هویت و قدمت شهر ارومیه هستند و باید حفظ شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حسین پناهی رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه در دویست و هفتاد و سومین جلسه صحن شورا گفت: مدیریت شهری با علم بر اینکه ایجاد کارخانه نوآوری جزو ضروریات شهر ارومیه بود، در زمان طرح لایحه بنده نظر مخالف دادم و یکی از دلایل مخالفتم بر این بود که چرا مدیریت شهری باید کار‌هایی که متولی آن نیست را انجام دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر حفظ و نگهداری آثار تاریخی و هویتی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: امروز کاروانسرا‌های شهر ارومیه باید بعنوان میراث و تاریخ شهر ارومیه حفظ شوند، اما نه از سوی شهرداری بلکه باید از سوی دستگاه متولی حفظ شوند و مدیریت شهری نیز همراه آنها باشد.

حسین پناهی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: مدیریت شهری متولی همه کار‌ها نیست و لذا دستگاه‌های اجرایی باید هریک به وظیفه ذاتی خود عمل کنند. 

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: کاروانسرا‌های شهر ارومیه تاریخ، هویت، قدمت شهر ارومیه هستند و باید از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان حفظ و نگهداری شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه متولیان امر حفظ آثار و تاریخ شهر ارومیه کنار کشیده اند و مدیریت شهری امر انجام کار‌های خارج از وظیفه ذاتی را می‌کند یادآور شد: مدیریت شهری باید از بعضی کار‌هایی که متولیان امر آن توپ را به زمین مدیریت شهری می‌اندازند باید گذر کنیم.

حسین پناهی با اشاره به اینکه ایجاد و گسترش شهربازی در شهر ارومیه جزو وظایف اولیه مدیریت شهری است گفت: آن زمان گفتیم که می‌خواهیم شهربازی مدرن برای شهر ارومیه احداث کنیم و می‌خواهیم شهربازی مدرن را برای این شهر به ارمغان بیاوریم، شهربازی مدرن که هیچ، دنیای بازی شهر ارومیه را هم از دست دادیم.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه سخنانش اذعان داشت: با وجود داشتن پتانسیل و سرمایه ای، چون دهکده ساحلی چی چست کسی نمی‌تواند از این مجموعه بزرگ استفاده بهینه برای شهر و شهروندان انجام دهد.

وی گفت: بار‌ها محل دنیای بازی شهر ارومیه را بعنوان محل ایجاد اشتغال برای بانوان سرپرست خانوار و یا برای ایجاد کارخانه نوآوری پیشنهاد دادند، اما متاسفانه همچنان بلاتکلیف مانده است و باید تعیین و تکلیف شود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه دستگاه‌های خریداری شده شهربازی مدرن ارومیه همچنان در دهکده ساحلی چی چست بلاتکلیف و بدون استفاده مانده است خاطر نشان شد: شهرداری در گذشته اقدام به خرید دستگاه‌هایی برای شهربازی مدرن ارومیه انجام داد، اما امروز با توجه به گذر زمان این دستگاه‌ها عمر و شرایط استاندارد خود را از دست می‌دهد و باید فکری به حال آن کرد.

حسین پناهی گفت: مکان فعلی شهربازی مدرن ارومیه مناسب نبوده و در گذشته برای احداث آن در دهکده ساحلی چی چست ایراد‌های زیادی گرفتیم، اما با همه دفاعیات نتیجه مورد نظر را نتوانستیم کسب کنیم.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه افزود: امروز مردم از نبود شهربازی مدرن در شهر ارومیه رنج می‌برند و ما بعنوان نمایندگان مردم در پارلمان شهری شرمنده مردم می‌شویم.