شناسهٔ خبر: 67144340 - سرویس استانی
منبع: ایمنا | لینک خبر

رویکرد متفاوت مدیریت شهری اراک برای حفظ ریه‌های تنفسی شهر

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک گفت: در کنار شناسنامه‌دار کردن باغ‌ها شهر اراک، با ایجاد یک ساختار اداری مستقل ذیل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهر می‌توان به‌صورت ویژه برای حفظ باغ‌ها به‌عنوان گنجینه‌های این شهر، اقدام کرد.

صاحب‌خبر -

سیدوحید میرنظامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی، اظهار کرد: یکی از اقدامات خوب شورای ششم تلاش برای شناسنامه‌دار کردن باغ‌ها شهر اراک بود که نیاز دارد در این حدود باقی نماند، چراکه حفظ و نگهداشت فضای سبز شهر به‌ویژه سنجان و کرهرود به‌عنوان ریه‌های تنفسی شهر، امری مهم و ضروری است.

وی افزود: ساختار فعلی شهرداری برای انجام اقدامات مورد نظر برای حفظ باغ‌ها اراک کافی نیست؛ بنابراین با پیگیری‌های کارشناسی به این جمع‌بندی رسیدیم که ذیل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری یک ساختار و تشکیلات اداری مستقل برای این موضوع ایجاد و راه‌اندازی کنیم تا به‌صورت تخصصی و کارشناسی برای حفظ و نگهداشت باغ‌ها تصمیم‌گیری و اقدامات لازم انجام شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: در کنار شناسنامه‌دار کردن باغ‌ها شهر اراک، با ایجاد یک ساختار اداری مستقل ذیل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهر، می‌توان به‌صورت ویژه برای حفظ باغ‌ها به‌عنوان گنجینه‌های این شهر، اقدام کرد.

میرنظامی گفت: چنانچه اقدام اساسی برای حفظ باغ‌ها اراک به‌عنوان گنجینه این شهر صورت نگیرد، در ۱۰ سال آینده نه باغ و نه قناتی وجود خواهد داشت؛ بنابراین در شورای ششم به‌دنبال آن هستیم که به وظیفه خود در قبال حفظ باغ‌ها و قنوات عمل کنیم.