شناسهٔ خبر: 67125070 - سرویس اجتماعی
منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

برپایی نمایشگاه جاذبه‌های تحصیل دانشگاه‌های ایران در دمشق سوریه

نمایشگاه توانمندی‌های علمی دانشگاه‌های ایران در دمشق سوریه در چارچوب همکاری‌های علمی میان سوریه و ایران افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از سازمان امور دانشجویان، این نمایشگاه که در دانشکده حقوق دانشگاه دمشق برپا شده و به مدت چهار روز ادامه دارد، با مشارکت ۱۳ دانشگاه بزرگ و مهم ایران درحال برگزاری است.

 اتحادیه ملی دانشجویان سوریه با همکاری معاونت علمی ایران و در چارچوب همکاری‌های علمی میان سوریه و ایران این نمایشگاه را برای معرفی توانمندی‌های علمی دانشگاه‌های ایران برگزار کرد.

حسین اکبری، سفیر ایران در دمشق در این‌باره گفت: این نمایشگاه تنها بخش بسیار کوچکی از توانمندی علمی دانشگاه‌های ایران بود.

وی افزود: دانشگاه‌ها نقش مهمی در توسعه فناوری و تکنولوژی ایفا می‌کنند که تأثیر مهم و جدی در سرنوشت کشورها دارد.

سفیر ایران گفت: ایران و سوریه نیاز مبرمی به توسعه همکاری علمی فناوری دارند تا بتوانند تحریم‌های ظالمانه وضع شده توسط دشمنان را خنثی کنند.

«بسام ابراهیم» وزیر آموزش عالی و پژوهش علمی سوریه بر اهمیت بهره‌گیری از تجربه و ابعاد کاربردی دانشگاه‌های حاضر در این نمایشگاه تأکید کرد و گفت: برپایی این گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند فرصتی برای دانشجویان سوریه‌ای باشد تا از خدمات ارائه شده از سوی این دانشگاه‌ها، سیستم آموزشی، برنامه‌های درسی، شهریه‌ها و چگونگی ثبت‌نام آنها اطلاع پیدا کنند.

 فیروز کوهی، رایزن علمی سفارت ایران در دمشق نیز تصریح کرد: این نمایشگاه بر اساس بررسی نیازهای بازار آموزش در سوریه و با توجه به مرحله بهبودی که سوریه شاهد آن است، برگزار شده است.