شناسهٔ خبر: 67107687 - سرویس استانی
منبع: اکونیوز | لینک خبر

سنگ تمام کوراش کاران خراسانی در آسیا - اکونیوز

اقتصاد ایران: بجنورد- ایرنا- یلان خراسان‌شمالی با صید سه نشان نقره و یک طلا در پیکارهای قهرمانی آسیا پازل افتخار آفرینی ها را تکمیل و عنوان پایتخت کوراش را برای این خطه از شمال شرق کشور حفظ کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی مهد کوراش است و برای حفظ و اثباث این عنوان ورزشکارانش در میادین آسیایی و جهانی سنگ تمام می گذارند.

همین ۲ روز پیش بود که دختران ملی پوش کوراش این خطه با وجود تمامی کمبودها در زیرساخت های ورزشی استان ۲ نشان نقره و برنز در پیکارهای آسیایی کسب کردند که با درخشش یلان کوراش خراسان شمالی در این پیکارها پازل افتخارآفرینی ها تکمیل شد.

براساس اعلام فدراسیون ووشو، تیم ملی کوراش مردان با هفت وزن در رقابت های آسیایی به میزبانی تهران حاضر شد که از این تعداد چهار نفر از کوراشکاران اهل خراسان شمالی بودند.

مهدی قره‌قاش، مجید وحیدبریمانلو، الیاس پاکدل و رامین احمدزاده از کوراش کاران ملی پوش خراسان شمالی در پیکارهای آسیایی بودند که سه نشان نقره و یک طلا برای کشور کسب کردند و همچنان امیدها را برای نشان های بهتر در این رشته ورزشی و درخشش در سطوح بالاتر زنده نگه داشتند.

سنگ تمام این چهار نفر برای پایتخت کوراش

صفر تا صد کسب نشان

وزن منفی ۶۰ کیلوگرم: مهدی قره قاش

این کوراشکار وزن منفی ۶۰ کیلوگرم در اولین دیدار خود با ضربه فنی از سد حریف عراقی گذشت و در پیکار دوم نیز با ضربه فنی نماینده افغانستان راهی دیدار نهایی شد.

قره قاش در دیدار نهایی نتیجه را به نماینده ازبکستان واگذار کرد و به نشان این دوره از رقابت ها بسنده کرد.

مهدی قره قاش جدای از کوراش در جودو نیز افتخارات متعددی دارد که مهمترین آن نشان طلای مسابقات آسیایی به میزبانی تایلند است.

سنگ تمام این چهار نفر برای پایتخت کوراش

وزن منفی ۶۶ کیلوگرم: مجید وحیدبریمانلو

وحیدبریمانلو نیز در این دوره از پیکارها سرنوشت مشابه ای همانند قره قاش داشت به گونه ای که این کوراشکار وزن منفی ۶۶ کیلوگرم در اولین رقابت خود حریف هندی را ضربه فنی کرد و در دیدار دوم در برابر نماینده افغانستان با ضربه فنی گذشت.

این کوراشکار در دیدار نهایی نتیجه را به حریف ازبکی واگذار کرد و پرونده این دوره از رقابت ها را با نقره بست.

نشان برنز در مسابقان بین المللی آلمان، نشان طلا در دوازدهمین دوره رقابت‌های کوراش قهرمانی آسیا و کسب نقره در بازی های آسیایی هانگژو بخشی از افتخارات این کوراشکار خراسان شمالی است.

سنگ تمام این چهار نفر برای پایتخت کوراش

وزن منفی ۷۳ کیلوگرم: الیاس پاکدل

پاکدل دیگر کوراشکار ملی پوش خراسان شمالی در اولین رقابت خود با اقتدار از سد نماینده عراق گذشت و در دیدار دوم با ضربه فنی نماینده چین تایپه را شکست داد.

این کوراشکار وزن منفی ۷۳ کیلوگرم در دیدار سوم حریف ترکمنستان را شکست داد و در دیدار نهایی با ضربه فنی نماینده تاجیکستان به نشان طلا دست یافت.

کسب نشان طلا در پیکارهای جهانی کوراش و طلای قهرمانی آسیا از مهمترین افتخارات الیاس پاکدل است.

سنگ تمام این چهار نفر برای پایتخت کوراش

وزن منفی ۸۱ کیلوگرم: رامین احمدزاده

این کواشکار وزن منفی ۸۱ کیلوگرم نیز موفق شد در اولین رقابت خود با ضربه فنی از سد نپال در کمتر از ۳۰ ثانیه بگذرد و در دیدار دوم با ضربه فنی از سد نماینده کویت گذشت.

احمدزاده در دیدار سوم نماینده ترکمنستان را شکست داد و در دیدار نهایی به حریف ازبکی باخت و نقره‌ای شد.

کسب نقره در رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا و اقیانوسیه و قهرمانی در رقابت های جام ستارگان روسیه بخشی از افتخارات رامین احمدزاده است.

سیزدهمین دوره مسابقات کوراش قهرمانی مردان آسیا در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار شد و در نهایت تیم ازبکستان که قهرمان همیشگی پیکارهای قاره‌ای و جهانی است، با کسب پنج طلا، یک نقره و یک برنز بر سکوی نخست تکیه زد.

تیم ایران با یک طلا، پنج نقره و یک برنز به عنوان نایب قهرمانی رسید و تاجیکستان با یک نشان طلا و ۳ برنز در رتبه سوم ایستاد.

خراسان شمالی هزار و ۴۰۰ ورزشکار بیمه شده در رشته کوراش و جودو دارد.