شناسهٔ خبر: 67106306 - سرویس فرهنگی
منبع: مفدا | لینک خبر

شب های پروانه ای با موضوع بازخوانی غزلیات حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد

به مناسبت ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی شب های پروانه ای با موضوع بازخوانی غزلیات امام خمینی (ره) روز یکشنبه ۱۳ خرداد ماه، در کافه کتاب توچال برگزار گردید.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا بهشتی - به همت کانون های فرهنگی دانشگاه و به مناسبت ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی شب های پروانه ای با موضوع بازخوانی غزلیات امام خمینی (ره) روز یکشنبه ۱۳ خرداد ماه، در کافه کتاب توچال برگزار گردید.

شب های پروانه ای با موضوع بازخوانی غزلیات حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد

در این نشست دکتر پروانی ضمن خیرمقدم به حاضرین، بیان داشت: من در نوشته هایم از حضرت امام تأثیر گرفتم، آثار امام به نوعی شباهت زیادی با غزلیات حافظ دارد.

وی افزود: امروز سعی داریم از منظر ادیب بودن امام راحل صحبت کنیم. وسیع الطیف بودن آثار حضرت امام سبب می شود که مخاطبین زیادی پیدا کند. حضرت امام در شعرهایش بسیار از لفظ تصدقم، دلبندم، عزیزم استفاده کرده است و این نشانه بارز این است که دین اسلام دین محبت، مهربانی، آرامش، دوستی و سبب خیر برای همه است.

شب های پروانه ای با موضوع بازخوانی غزلیات حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد

دکتر پروانی ادامه داد: وقتی ما در اشعار حضرت امام دقت می کنیم متوجه تواضع خاص ایشان می شویم. غزلیات امام را وقتی می خوانید صنایع ادبی به صورت بارز در آنها دیده می شود و استعاره های زیبایی در شعرهایش دارد.

ایشان د پایان تاکید کرد: در آثار حضرت امام جلوه های اسلامی،ایرانی و عرفانی بیش از مسائل آموزشی و اخلاقی جلوه گر است یک فاتح بیشتر در مورد قله ی کوه صحبت می کند تعابیر حضرت امام هم در شعرهایش از قله های عرفانی است.

لازم به ذکر است شرکت کنندگان در این نشست به خوانش غزلیات امام خمینی (ره) پرداختند.