شناسهٔ خبر: 67092304 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

/اخبار کوتاه پلیس فارس/

از توقیف پاترول ۲۵ میلیاردی قاچاق تا کشف ماینرهای ۲۱ میلیاردی

زهرا عسگری

در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌های جمعی قرار داده شده است، اخباری نظیر توقیف پاترول ۲۵ میلیارد ریالی، کشف ماینرهای ۲۱ میلیارد ریالی، کشف تجهیزات غیرمجاز چاه‌های کشاورز، دستگیری سارق و... مشاهده می‌شود.

صاحب‌خبر -

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس امروز، ۲۰ خردادماه از توقیف سواری پاترول قاچاق به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در یکی از خیابان‌های شیراز خبر داد و گفت: در راستای طرح برخورد با قاچاق، روز گذشته ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان حین گشت‌زنی در فلکه گاز شیراز به یک سواری پاترول که در حال حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

سردار یوسف ملک‌زاده افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه و استعلام از سامانه پلیس مطلع شدند که پلاک و شماره شاسی با خودرو مطابقت ندارد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی شد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان مربوطه ارزش این خودرو قاچاق ۲۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

ملک‌زاده به شهروندان توصیه کرد در مبارزه با قاچاق کالا و ارز با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه و سایر مسائل امنیتی و انتظامی را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام  کنند.

ماینرهای ۲۱ میلیاردی خاموش شدند

فرمانده انتظامی کوار از کشف ۲۱ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش ۲۱ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی کوار با اقدامات فنی از نگهداری دستگاه‌های ارز دیجیتال قاچاق در یک باغ مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سیدرحمان هاشمی افزود: ماموران پلیس پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن باغ موفق شدند ۲۱ دستگاه ماینر قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه کارشناسان ارزش ماینر‎‌های کشف شده را ۲۱  میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

وی اظهار کرد: فعالیت غیرمجاز تولید کننده ارز دیجیتال علاوه بر مضرات اقتصادی باعت اخلال در شبکه برق رسانی می‌شود؛ بنابراین شهروندان هرگونه اخباری در این زمینه را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف تجهیزات حفاری غیرمجاز چاه‌های کشاورزی در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف تجهیزات غیرمجاز چاه‌های کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای صیانت از آب‌های زیر زمینی، ماموران انتظامی مرودشت با اقدامات فنی و تخصصی و کسب خبر موثق مطلع شدند که فردی به صورت غیرمجاز در امر حفر چاه در یکی از باغ شهری‌های این شهرستان فعالیت می‌کند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرشید زینلی افزود: با هماهنگی قضایی ماموران انتظامی به محل اعزام و یک نفر را دستگیر و یک دستگاه حفاری برقی به همراه آلات و تجهیزات توقیف و برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: با توجه به کمبود آب‌های زیرزمینی از همشهریان تقاضا داریم در صورت اطلاع از هرگونه حفاری‌های غیرمجاز در سطح شهرستان، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

سارق در پاسارگاد دستگیر شد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از دستگیری سارق حرفه‌ای و کشف ۸ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره در برخی از نقاط شهرستان پاسارگاد، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

علی زنگنه‌نیا افزود: با آغاز تحقیقات پلیس، سرانجام ماموران موفق شدند در این خصوص یک نفر سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را شناسایی و آن را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی پاسارگاد با بیان اینکه سارق در تحقیقات اولیه به ۸ فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره  اقرار کرد، از شهروندان خواست ضمن مد نظر قرار دادن توصیه‌های پلیسی در پیشگیری از سرقت اموال، هرگونه موراد مشکوک را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ گزارش کنند.

ترفند مزاحم سایبری بی نتیجه ماند

فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: فردی که با سیم کارت سرقتی صفحه ای شخصی در شبکه اجتماعی برای شاکی ایجاد و از آن برای مزاحمت استفاده می‌کرد، توسط پلیس فتا دستگیر شد.

فرهاد آراوند اظهار کرد: در پی اعلام شکایت مردی جوان مبنی بر ایجاد صفحه‌ای شخصی با مشخصات وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی توسط فردی ناشناس و استفاده از آن صفحه برای ایجاد مزاحمت، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: با بررسی مستندات موجود، ترفند کاربر متخلف که از سیم کارت سرقتی برای انجام اقدام مجرمانه خود استفاده کرده بود، لو رفت و با ادامه پیگیری های تخصصی، ماموران پلیس فتا موفق به شناسایی و دستگیری وی شدند. متهم که از آشنایان شاکی بود، انگیزه خود را خصومت شخصی با وی عنوان کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از معرفی متهم به دادسرا خبر داد و افزود: شایسته است شهروندان و کاربران فضای مجازی با آموختن مهارتهای زندگی، اختلافات خود را در فضای حقیقی حل و فصل کنند که فرصت‌های بی‌شمار فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به تهدید مبدل نشود.

انتهای پیام