شناسهٔ خبر: 67081547 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تامین داروی بیماران شیمی درمانی در خراسان جنوبی

داروهای بیماران شیمی درمانی در تنها بیمارستان رادیوتراپی و آنکلوژی ایرانمهر خراسان جنوبی تامین شد.

صاحب‌خبر -

تامین داروی بیماران شیمی درمانی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس بیمارستان رادیوتراپی و آنکولوژی ایرانمهر استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: این بیمارستان به لحاظ تامین داروی بیماران شیمی درمانی مشکلی ندارد و در حال حاضر تنها داروخانه این بیمارستان ، داروها را تامین کرده تا مشکل کمبود وجود نداشته باشد.

دکتر مرتاضی با بیان اینکه ارزش این داروها 40 تا 50 میلیارد تومان است که از سوی معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند پرداخت شده، افزود: در گذشته بیماران به دلیل کمبود دارو و امکانات این بیمارستان به استانهای مجاور برای درمان مراجعه می کردند که در حال حاضر در همین بیمارستان تحت مداوا قرار می گیرند.

وی در خصوص پرداخت هزینه درمان بیماران هم گفت: بیمارستان رادیوتراپی و آنکلوژی ایرانمهر استان جزو معدود بیمارستانهای فوق تخصصی کشور  است که از 8 سال گذشته نظام سلامت در آنبه طور کامل اجرا می شود و بیماران  شیمی درمانی پول دارو و درمان را  پرداخت نمی کنند و  تنها 5 تا  10 درصد مبلغ از بیماران سرپایی اخذ و پس از مدتی، بیمه هزینه آن را به این بیماران پرداخت می کند.

رئیس بیمارستان رادیوتراپی و آنکولوژی ایرانمهر استان افزود: براساس قانون نظام سلامت هزینه درمان از حدود دو سال گذشته برای بیماران صعب العلاج رایگان شده است.