شناسهٔ خبر: 67059179 - سرویس استانی
منبع: سینا | لینک خبر

رویداد بین المللی صنایع دستی در آباده برگزار می‌شود

صاحب‌خبر -

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از برگزاری رویداد بین المللی صنایع دستی در روز دوشنبه، ۲۱ خردادماه جاری در شهر آباده خبر داد.‌

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۱۸ خردادماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان آباده با بیان اینکه شهید جمهور دغدغه حل مسائل کشور را داشت و در سفرهای استانی با قرار گرفتن در کنار مردم به مرتفع کردن مشکلات در اسرع وقت اقدام می کرد با ذکر مثالی به تکمیل سخنانش پرداخت و افزود: برای نمونه آیت الله رئیسی در سفر به استان گلستان مشکلات جزیره آشوراده که سالیان سال به یک مسئله مزمن و پیچیده ای تبدیل شده بود را حل و فصل کرد.

او در ادامه به خیل عظیم مردم قدرشناس ایران هنگام بدرقه و تشییع پیکر رئیس جمهور نیز اشاره کرد و افزود: ساده زیستی از صفات بارز آیت الله رییسی و خانواده ایشان بود به طوری که شاهدیم والده این شهید عزیز در منزلی بسیار ساده زندگی می کنند.

ثابت اقلیدی در ادامه سخنانش به ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: به طور حتم با حضور در صحنه و مشارکت در انتخابات بتوانیم رئیس جمهوری را انتخاب کنیم که مانند آیت الله رییسی مردمی باشد و راه خطیر شهید جمهور را ادامه دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در بخش دیگری از سخنانش به آغاز هفته صنایع دستی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ۲۰ خردادماه روز جهانی صنایع دستی است در روز و هفته پیش رو ویژه برنامه های گسترده ای در سطح استان برگزار می شود .

ثابت اقلیدی از برگزاری رویداد بین المللی صنایع دستی روز دوشنبه در شهر آباده خبر داد و افزود: با توجه به اینکه دو شهر جهانی صنایع دستی و منبت در استان فارس ثبت شده است این رویداد بین المللی در شهر آباده با حضور مسولان ملی و استانی همچنین هنرمندان صنایع دستی برگزار می شود.

او همچنین ضمن تقدیر از نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان آباده و تشکر از همکاری ها و حمایت فرمانداری شهرستان آباده و گفت: کارگاه بزرگ صنایع دستی در شهر آباده با اولویت آموزش و توسعه رشته تخصصی منبت راه اندازی می شود که طبق برنامه ریزی ها آموزش ها و مواد اولیه برای تولید محصولات در این کارگاه رایگان خواهد بود.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، ثابت اقلیدی در ادامه سخنانش به اعطای وام های کم بهره صنایع دستی اشاره کرد و همچنین بر لزوم مرمت آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان آباده تاکید کرد و گفت: پرونده مرمت عمارت کلاه فرنگی با همکاری شهرداری آباده سرعت خواهد گرفت.

کپی لینک لینک کپی شد