شناسهٔ خبر: 67024971 - سرویس استانی
منبع: مفدا | لینک خبر

گزارشی توصیفی از سفر معنوی عتبات عالیات دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی زنجان؛

سلام آقا که الان روبروتونم....

اردوی زیارتی عتبات عالیات دانشگاه علوم پزشکی زنجان روز سه شنبه ۸ خرداد ماه ۱۴۰۳ با نام کاروان شهدای خدمت با حضور ۹۲ نفر از دانشجویان دختر دانشگاه از رشته های مختلف پرستاری، مامایی، پزشکی، بهداشت، دندانپزشکی، علوم آزمایشگاهی، ارشد و دکتری که حدود ۵۰ درصد آن‌ها سفر اولی بوده و برای اولین بار به عتبات عالیات مشرف می‌شدند و با بدرقه معاون محترم فرهنگی و امور دانشجویی دکتر عزیزی از مسجد طه شروع شد.

صاحب‌خبر -

کاروان شهدای خدمت نماز ظهر را در حرم امامزاده حضرت باقر(ع) بیستون کرمانشاه اقامه نمودند. سپس بعد از صرف شام از مرز مهران عبور کرده تا در ابتدا به سمت کاظمین مشرف شوند. بعد از زیارت حرم امام موسی‌کاظم(ع) و امام جواد(ع) دانشجویان به سوی سامرا حرکت کردند، و نمازهای ظهر و عصر و مغرب و عشا را در آنجا به جماعت ادا کردند همچنین وعده نهار و شام را میهمان امامین عسکریین بودند.

بعد از زیارت امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) به سمت قطعه ای از بهشت، کربلای معلی و زیارت حضرت ارباب و علمدار با وفایش رهسپار شدند.

زیباترین لحظه سفر، اولین دیدار و سلام اول است. شور و شوق دانشجویان برای زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) مثال زدنی است، آرام و قرار ندارند. مداح که شروع می‌کند: السلام علیک یا ابا عبدالله ... چشمانشان بارانی می شود، کسی حال خودش را نمی داند، اشک‌ها روان می شود، دل ها پرواز می کند و دست ادب بر سینه گذاشته و زمزمه میکنند: السلام علیک یا اباعبدالله....

دانشجویان دو روز میهمان اَبا عَبْدِاللّهِ الْحُسَیْن(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) و یاران با وفایش در کربلای معلی بودند و نهار روز نهم خرداد مهمان سفره با برکت مضیف حضرت سقا شدند.

روز دهم خرداد بعد از نماز صبح و خداحافظی با سردار شهیدان به پابوسی و زیارت حضرت امیر المومنین (ع) به نجف اشرف مشرف شدند. نجف اشرف شهری که ایوان مشهوری دارد و امامی مشهورتر... بهتر است بگوییم اینجا خانه پدری تمام بچه شیعه هاست...

دانشجویان دختر دانشگاه بعد از زیارت و توسل به مولا علی(ع) ساعت ۱۴ ظهر به سمت مرز مهران جهت برگشت به زنجان حرکت کردند...

سلام آقا که الان روبروتونم....سلام آقا که الان روبروتونم....