شناسهٔ خبر: 67007732 - سرویس اجتماعی
منبع: ایمنا | لینک خبر

با مزایای مصرف زیره آشنا شوید

از جمله مزایای مصرف زیره می‌توان به بهبود عملکرد سیستم گوارش، تنظیم اسید معده، سم‌زدایی بدن، تقویت سیستم ایمنی و افزایش متابولیسم اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دانه زیره دارای فواید سلامتی زیادی هستند، به ویژه زمانی که با معده خالی مصرف شوند؛ برای نمونه، زیره به بهبود عملکرد سیستم گوارش کمک قابل‌توجهی می‌کند، به طوری که باعث می‏‌شود به طور موثرتری عمل کند، در ادامه به بررسی دیگر مزایای مصرف زیره می‌پردازیم:

تنظیم اسید معده

دانه زیره می‌تواند میزان اسید معده را تنظیم کند، زمانی که این دانه را صبح با معده خالی مصرف کنید، احتمال بروز رفلاکس اسید معده کاهش پیدا می‌کند.

سم‌زدایی بدن

دانه زیره توانایی قابل‌توجهی در زمینه سم‌زدایی بدن دارد، به ویژه زمانی که با معده خالی مصرف شود؛ علاوه بر این، دانه زیره می‌تواند انرژی شما را افزایش دهد، به طوری که برای انجام دادن کارهای روزمره آماده می‌‎شوید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

عملکرد سیستم ایمنی بدن با مصرف زیره تقویت می‌‎شود، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف زیره هنگام صبح با تقویت سیستم ایمنی خطر بروز بعضی از بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.

افزایش متابولیسم

مصرف دانه‌های زیره می‌تواند به افزایش متابولیسم و کاهش وزن کمک کند، زمانی که زیره را با معده خالی مصرف می‌کنید، بدن کالری بیشتری در طول روز مصرف می‌کند.