شناسهٔ خبر: 67000558 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای ساخت مسکن در دیلم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر از پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای ساخت مسکن به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در دیلم خبر داد.

صاحب‌خبر -

پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای ساخت مسکن در دیلم

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمدهادی رستمیان در بازدید از طرح‌های عمرانی و بررسی طرح‌های مسکونی در بندر دیلم با بیان این‌که در ساخت واحد‌های مسکونی دستگاه‌های مختلف مشارکت دارند، افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راه و شهرسازی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی از جمله دستگاه‌هایی هستند که در ساخت واحد‌های مسکونی اقشار مختلف جامعه در شهر‌ها و روستا‌ها مشارکت دارند.

وی با اشاره به این‌که شیوه‌هایی مختلفی در ساخت مسکن در قالب نهضت ملی مسکن در حال اجراست، اضافه کرد: ساخت مسکن در روستاها، شهرها، بافت فرسوده، خود مالکی، انبوه‌سازی و واگذاری زمین به جامعه هدف از جمله برنامه‌های دستگاه‌های مختلف است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به بررسی طرح‌های بنیاد مسکن استان در دیلم، یادآور شد: در این شهرستان طرح‌های مختلف ساخت مسکن در قالب ۱۶۰، ۸۰ و ۷۲ واحدی در حال اجراست و ۱۰۰ واحد هم برای واگذاری به اقشار و گروه‌های مختلف در حال آماده‌سازی است.

وی از الحاق زمین‌های جدید به شهرستان دیلم برای ساخت مسکن خبر داد و اظهار کرد: در ساخت واحد‌های مسکونی تسهیلات اعتباری به اقشار مختلف مردم پرداخت می‌شود که با بارگذاری مدارک متقاضیان و بررسی آنها، به افراد واجد شرایط زمین و تسهیلات ویژه ارائه می‌شود.

رستمیان از پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای ساخت مسکن در دیلم خبر داد و یادآورد شد: در شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت، طرح‌های ساخت مسکن بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و در شهر‌های بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت، طرح‌های نهضت ملی مسکن را به‌صورت مشترک بنیاد مسکن و اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر اجرا می‌کنند.

وی گفت: در طرح نهضت ملی مسکن یا زمین به متقاضیان واگذار می‌شود و آنها خود ساخت می‌کنند و یا این‌که طرح‌ها در قالب انبوه‌سازی از سوی بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و یا دیگر نهاد‌ها اجرایی می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر بیان کرد: اکنون بیش از ۳۱۰ واحد مسکونی در سه نقطه از شهرستان دیلم در حال ساخت است و بر اساس وعده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر و مسئولان شهرستان دیلم، با پرداخت به‌موقع تسهیلات و تأمین آورده‌های متقاضیان، ۹۶ واحد مسکونی در این شهرستان تا هفته دولت سال جاری تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود.