شناسهٔ خبر: 66936096 - سرویس علمی-فناوری
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

به سرانجام رسیدن قانون ۱۵ ساله در دولت سیزدهم

قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که سال ۸۶ در مجلس شورای اسلامی تصویب شده بود پس از ۱۵ سال در دولت سیزدهم اجرایی شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­تعرفه گذاری خدمات پرستاری یکی از مصوبات قانونی بود که سالها­ مورد توجه واقع نمی‌شد؛ علی رغم اینکه­ در مجلس شورای اسلامی تصویب شده بود ­اما در قالب بودجه‌های سنواتی ابلاغی دیده نمی‌شد.
 
<div id="video-display-embed-code_11168876"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4247776/11168876?width=600&height=350"></script></div>
 
آذر ماه سال ۱۴۰۰ رئیس جمهور رئیسی در راستای رفع مطالبات جامعه پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مکلف کرد معوقات پرستاری را در اسرع وقت پرداخت کند و بودجه مورد نیاز از طریق ­سازمان برنامه و­بودجه­ تامین شود.
­به این ترتیب برای اولین بار در بودجه سنواتی وزارت بهداشت یک ردیف اعتباری برای اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری در سال ۱۴۰۱ پیش بینی و ابلاغ شد. 
سال ۱۴۰۲­ آیت الله رئیسی در جمع پرستاران در روز ولادت باسعادت حضرت زینب کبری (س) گفت: پرستاران کار مهمی بر عهده دارند خدماتشان باید ارج گذاشته شود یکی ارج الهی است و دیگری وظیفه دولت است که باید به میزان این خدمات، حقوق و مزایا و سختی کار تعلق بگیرد که انجام خواهد شد و به مساله پرستار توجه داریم.
و اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، اصلاح  و سال ۱۴۰۳ تعرفه گذاری خدمات پرستاری افزایشی شد.
 
 
 
­