شناسهٔ خبر: 66932429 - سرویس علمی-فناوری
منبع: گجت نیوز | لینک خبر

پورشه 911 فیس لیفت معرفی شد؛ اولین نسخه هیبرید از خودرو افسانه‌ای آلمانی

صاحب‌خبر -

پورشه از نسخه فیس لیفت خودرو 911 نسل هشتمی پرده برداشت؛ اولین 911 هیبرید که موتور جدید و تغییرات هیجان‌انگیزی را به دنبال می‌آورد.

جدیدترین اخبار خودرو حکایت از این دارند که پورشه از نسخه بروزرسانی شده پورشه 911 نسل هشتمی (992) با قوای محرکه هیبرید رونمایی کرد. این در واقع اولین نسخه هیبرید عرضه شده از این خودرو خوشنام آلمانی به حساب می‌آید. با وجود این، تنها وجه تمایز این نسخه جدید صرفاً برخوردار بودن از پیشرانه هیبرید اختصاصی نیست و اوج توان و تکنولوژی این نسل از 911 را می‌توان در آن مشاهده کرد. این فیس لیفت یا ارتقای میان‌نسلی که الکتریکی‌سازی 911 را کلید می‌زند و دنباله‌رو مسیر پورشه ماکان برقی به حساب می‌آید، «فاز دوم» یا «992.2» نامیده است.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

  • نمای بیرونی و کابین
  • مشخصات فنی
  • تاریخ عرضه و قیمت

نمای بیرونی و کابین پورشه 911 فیس لیفت

پورشه 911 جدید در نمای بیرونی از چراغ‌های جلو جدید و ورودی‌های بزرگ‌تر برخوردار شده است و نسخه 911 کررا GTS هم شاتر جلوپنجره برای کنترل جریان هوا دارد. به این‌ها یک دیفیوزر فعال جلو اضافه می‌شود که در مدیریت جریان هوا از طریق رادیاتور تاثیر می‌گذارد. در ناحیه عقب چراغ سرتاسری و نوشته پورشه حتی بیشتر با یکدیگر ادغام شده‌اند، جای پلاک بالا آمده است و پنجره موتور میله‌های عمودی کمتری دارد. خروجی‌های اگزوز هم در ناحیه عقب GTS به یکدیگر نزدیک‌تر شده‌اند. ضمن این‌که نسخه فیس لیفت پورشه 911 سوار بر رینگ‌های 19، 20 یا 21 اینچی با طرح‌های متفاوت خواهد بود.

در کابین این خودرو لوکس و اسپرت آلمانی نمایشگر مرکزی 10.9 اینچی سیستم مولتی مدیا و صفحه آمپر تمام دیجیتال 12.6 اینچی به چشم می‌خورند. البته دست مشتریان در سفارش صفحه آمپر کلاسیک باز است. همچنین به گفته پورشه، با این خودرو برای اولین قابلیت تماشای آنلاین ویدیو جهت استفاده در حالت پارک در اختیار راننده قرار می‌گیرد و برنامه‌هایی نظیر اسپاتیفای و اپل موزیک هم بدون نیاز به اتصال گوشی هوشمند از طریق سیستم مولتی مدیا خودرو در دسترس قرار خواهند داشت.

مشخصات فنی پورشه 911 کررا و کررا GTS 

پورشه کررا GTS مدل 2025 به‌جای موتور 3 لیتری توئین توربو قبلی با کد 9A2B6، از موتور 3.6 لیتری 6 سیلندر تخت توربوشارژ 9A3B6 بهره می‌برد که به تنهایی می‌تواند 478 اسب بخار قدرت و 569 نیوتن متر گشتاور تولید کند. مکمل موتور مذکور، یک موتور الکتریکی یا ژنراتور قدرتمند است که پورشه از آن با عنوان T-Hybrid یاد می‌کند تا از محصولات E-Hybrid مثل نسخه پلاگین هیبرید پورشه پانامرا نسل جدید متمایز شود. این موتور الکتریکی هم توانایی تولید قدرت 54 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتن متر را دارد و به‌لطف آن، قدرت 911 جدید به 533 اسب بخار و گشتاور آن به 608 نیوتن متر می‌رسد.

نمای جلو پورشه ۹۱۱ فیس لیفت هیبرید نمای جلو پورشه ۹۱۱ فیس لیفت هیبرید

پورشه 911 جی تی اس هیبرید هرچند حدود 50 کیلوگرم نسبت به قبل سنگین‌تر شده، به‌خاطر این پیشرانه جدید از لحاظ عملکرد پیشرفت چشمگیری را تجربه کرده است. به ادعای پورشه، این خودرو می‌تواند ظرف 2.9 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد و در صورتی که این رقم در شرایط واقعی هم امکان‌پذیر باشد، آن را به اولین نسخه از کررا با شتاب صفرتاصد زیر 3 ثانیه تبدیل می‌کند. وظیفه انتقال نیرو محرکه این خودرو بر عهده گیربکس دوکلاچه 8 سرعته PDK پورشه قرار دارد که در نسخه پایه نیرو محرکه را به محور عقب منتقل می‌کند، ولی در کررا GTS نیرو را به محور جلو هم می‌فرستد.

کررا جی تی اس جدید به یک باتری لیتیوم یونی 1.5 کیلووات ساعتی 400 ولتی مجهز است که از لحاظ اندازه عملاً تفاوتی با یک باتری سربی اسیدی 12 ولتی مرسوم ندارد. یک باتری لیتیوم یونی کوچک و مستقل 12 ولتی هم برای تجهیزات جانبی و سیستم‌هایی که باید حتی در زمان خاموش بودن موتور کار کنند تدارک دیده شده است.

نمای عقب پورشه ۹۱۱ فیس لیفت هیبرید نمای عقب پورشه ۹۱۱ فیس لیفت هیبرید

بر خلاف کررا GTS که پیشرانه‌ای کاملاً متفاوت با خروجی و عملکرد بهتر دارد، نسخه پایه کررا دستخوش تغییرات کمتری می‌شود. کررا پایه کماکان با همان موتور 3 لیتری 6 سیلندر تخت توئین توربو 9A2B6 عرضه می‌شود که 388 اسب بخار قدرت و 448 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و در شرایط ایده‌آل طی 3.7 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این نسخه هم برای انتقال نیرو محرکه به گیربکس دوکلاچه 8 سرعته PDK متکی است.

تاریخ عرضه و قیمت پورشه 911 جدید

پورشه ۹۱۱ فیس لیفت هیبرید پورشه ۹۱۱ فیس لیفت هیبرید

در مطلب رسمی پورشه برای 911 فیس لیفت آمده است که اولین دستگاه‌ها از 911 کررا در پاییز پیش رو به خریداران تحویل داده می‌شود و 911 کررا GTS هم تا انتهای سال 2024 به مرحله تحویل می‌رسد. این خودروساز قیمت همه نسخه‌های این خودرو را به اشتراک گذاشته است، ولی از بین آن‌ها باید به 911 کررا و 911 کررا GTS اشاره کرد که با افزایش جزئی نسبت به گذشته به ترتیب 120 هزار و 100 دلار و 164 هزار و 900 دلار قیمت‌گذاری شده‌اند. بقیه نسخه‌ها از جمله توربو و توربو S با همان قیمت قبلی تحت مدل 2025 به عرضه می‌رسند.

در گجت نیوز بخوانید:
خریداران خودرو جدید بوگاتی، صاحب یک پمپ بنزین شخصی در منزل خود می‌شوند! داستان اولین پورشه تاریخ: یک خودرو نظامی و همه فن حریف پورشه پانامرا نسل جدید؛ سدان لوکس آلمانی با ۷۲۹ اسب بخار قدرت و سه نمایشگر در کابین + ویدیو کانسپت بی ام و اسکای تاپ معرفی شد؛ بازگشت خودروساز مونیخی به ریشه‌ها