شناسهٔ خبر: 66921250 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از یک هزار و ۵۰۰ کارآموز وکالت در آذربایجان غربی فعالیت می کنند

ارومیه- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: یک هزار و ۵۳۰ کارآموز وکالت در حال حاضر در ۲ مجموعه کانون وکلا و مرکز وکلای استان فعالیت دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناصر عتباتی روز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی و تبادل نظر درخصوص آموزش کارآموزان وکالت آذربایجان غربی اظهار کرد: باید برای این افراد چارچوب فکری و قضایی تعریف کرد تا اهمیت و جایگاه آنها در کمک به احقاق حق و اجرای عدالت تبیین شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به روش‌های نوین در آموزش کارآموزان وکالت افزود: در امر آموزش باید از روش‌های سنتی گذر و از روش‌های نوین استفاده کرد، چرا که هدف ارتقای کمی و کیفی آموزش‌ها برای تسلط کارآموزان به امر وکالت و تبدیل بحث‌های تئوری به عملی و کاربردی است .

وی ادامه داد: یکی از این روش‌های نوین پخش آنلاین دادگاه‌های رسیدگی به موضوعات خاص صرفاً برای کارآموزان وکالت با حضور اساتید و جمع بندی و بحث و تبادل نظر درخصوص دادگاه برگزار شده است.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به آموزش تعاملات و نحوه برخورد و همکاری با دستگاه قضایی برای کارآموزان وکالت اضافه کرد: از دیگر موارد و مسائل مهمی که در آموزش کارآموزان وکالت باید مورد توجه قرار گیرد، نحوه تعامل سازنده بین مجموعه دستگاه قضایی و وکالت با حفظ جایگاه ها و اقتضائات کار در حوزه مهارت های رفتاری و نظم و انضباط کاری است.

عتباتی گفت: کانون وکلا و مرکز وکلا هر ۲ به مانند سیستم قضایی دنبال احقاق حق و اجرای عدالت هستند.

وی با اشاره به نتایج مثبت و سازنده این نشست‌ها گفت: تعاملات و هماهنگی‌ها در این نشست‌ها با همه اختلاف سلیقه‌ها که طبیعی است می تواند در شکوفایی و ارتقای دستاوردها در حوزه احقاق حق موثر باشند.