شناسهٔ خبر: 66906910 - سرویس اجتماعی
منبع: ایکنا | لینک خبر

حسن مسلمی نائینی بیان کرد:

ضرورت تحول و جهش در پژوهشگاه رویان با کمک خیرین

رئیس جهاددانشگاهی در جمع خیرین رویان، گفت: جهاددانشگاهی و رویان برای جهش تولید در کالا، پژوهش و خدمات سلامت نیاز به مشارکت مردمی دارد.

صاحب‌خبر -

حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهیبه گزارش خبرنگار ایکنا، حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی عصر امروز سه‌شنبه هشتم خرداد ماه در همایش تکریم از خیرین پژوهش سلامت و پیشکسوتان درمان ناباروری رویان که در پژوهشگاه رویان برگزار شد، با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب با هوشمندی سال جاری را به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری کرده‌اند، گفت: ما در جهاددانشگاهی و رویان برای جهش تولید در کالا، پژوهش و در خدمات سلامت نیاز به مشارکت مردمی داریم و این را اصل می‌دانیم که با حضور خیرین تحول و جهشی در حوزه‌های مختلف در پژوهشگاه رویان ایجاد کنیم. 

وی ادامه داد: خوشحال هستیم که در 33 سالگی تأسیس پژوهشگاه افتخارآمیز رویان، روزی اختصاص یافته به تقدیر از پیشکسوتان درمان ناباروری پژوهشگاه رویان و بزرگداشت شما خیرینی که در کنار رویان به بالندگی آن کمک کرده‌اید و همچنان ناشناخته و گمنام هستید. 

مسلمی تصریح کرد: خداوند متعال بزرگ‌ترین تشویق را از خیرین و عالمان و وارستگان جامعه همواره انجام می‌دهد و اینان نیازی به ستایش ما نخواهند داشت. 

رئیس جهاددانشگاهی افزود: تأمین و ارتقای سلامت انسان‌ها و کاهش آلام و نجات جان آن‌ها فرصت گرانبهایی است که فقط نصیب بندگان خالص خدا و مورد عنایت الهی قرار می‌گیرد؛ هر کس یک نفر را زنده کرد مثل این است که جامعه‌ای را زنده کرده است. 

وی از مرحوم کاظمی آشتیانی یاد کرد و گفت: ایشان همیشه در اجرای امور تأکید زیاد بر رضایت خداوند داشته و اظهار می‌کردند که رئیس رویان خداوند است و اکنون مؤثریم و فردا فقط اثریم. دکتر کاظمی بنا به گفته همراهانشان همواره به وجود و برکات فعالیت‌های خیر در رویان باور قلبی داشتند و بر اساس این اعتقاد گروهی از خیرین را در ابتدا با رویان همراه کردند و رویان محفلی شد برای فعالیت جوانان پرانگیزه و پرتلاش و متعهد که امروزه حاصل این تلاش‌ها درخشیدن پژوهشگاه رویان در سطح ملی و بین‌المللی است که در این دوران پر از بحران‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... وظیفه همه ما حفظ و نگه‌داشت این محققان جوان است. 

مسلمی تصریح کرد: علم و فناوری در هر کشوری عامل اصلی اقتدار و افتخار است. خیرین در همه کشورها کارهای بزرگی انجام داده‌اند‌. مؤسسات بزرگ پژوهشی، دانشگاه‌های بزرگ مثل هاروارد و استنفورد حاصل کار و تلاش خیرین است. خوشحال هستم امروز از خیرین نیک‌اندیش و بلند همتی که نیت پاک خود را در رسیدن به این اهداف و بالندگی مستعدترین و مؤثرترین نیروهای انسانی به ظهور رسانده و می‌رسانند، تکریم می‌کنیم.

وی در پایان ضمن تشکر از همراهی خیرین با جهاددانشگاهی اظهار امیدواری کرد این کارهای خیر موجب عاقبت به خیری همه ما شود.

انتهای پیام