شناسهٔ خبر: 66882554 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) زاهدان خبر داد

افزایش موارد ابتلا به اسهال ویروسی کودکان

رئیس بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) زاهدان گفت: با آغاز فصل گرما موارد ابتلاء کودکان به اسهال و استفراغ های ویروسی در زاهدان افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

دکتر عقیل میری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه اغلب اسهال‌ها در کودکان ویروسی هستند لذا خود به خود بهبود می‌یابند، افزود: ضروریست تا به کودک مبتلا به اسهال، مایعات فراوان خورانده شود و اگر مایعات از دست رفته بدن کودک جایگزین نشود منجر به عوارض شدید و حتی مرگ کودک خواهد شد.

وی ادامه داد: استفاده از پودر یا محلول  او.آر.اس می‌تواند در تامین آب بدن کودک بسیار موثر باشد.

وی تاکید کرد: خانواده‌ها به هیچ وجه از آبمیوه صنعتی برای جبران مایعات از دست رفته بدن کودک استفاده نکنند چرا که می تواند به تشدید بیماری منجر شود

دکتر میری افزود: متاسفانه در حال حاضر در سطح شهر زاهدان موارد متعددی از مصرف بی رویه و غیرعلمی داروهای اصطلاحا چرک خشک کن در اسهال های ویروسی دیده می شود که منجر به تشدید علائم و طولانی تر شدن مدت بیماری اسهال می‌شود.

وی در پایان گفت: والدین عزیز در صورت شدید بودن استفراغ و  اسهال، عدم بهبود علائم ، وجود خون در مدفوع ، سن کمتر از ۶ ماه کودک و نیز هنگام  ایجاد علائم کم آبی-کاهش حجم ادرار ، بی قراری و خواب آلودگی ، خشک شدن مخاط دهان ، کاهش اشک- حتما به اورژانس کودکان و یا مراکز درمانی مراجعه کنند.

انتهای پیام