شناسهٔ خبر: 66880666 - سرویس استانی
منبع: برنا | لینک خبر

الگوهای ارزشمند و شاخص معلم در تراز نظام اسلامی را معرفی می کنیم

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین گفت: با برگزاری یادواره شهدای دانشجو معلمان در قزوین بدنبال معرفی الگوهای ارزشمند و شاخص معلم در تراز نظام اسلامی هستیم. رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین گفت: با برگزاری یادواره شهدای دانشجو معلمان در قزوین بدنبال معرفی الگوهای ارزشمند و شاخص معلم در تراز نظام اسلامی هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نشست خبری رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین و مسئول بسیج دانشجویی استان در خصوص نخستین اجلاسیه شهدای دانشجو معلمان استان قزوین روز دوشنبه در مرکز نوآوری و فناوری دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

حمیدرضا مشهدی در این نشست اظهارداشت: رهبری تاکید داشتند که کنگره ها به صورت تخصصی برگزار شود که آموزش و پرورش با تقدیم بیش از یک هزار و ۲۹ دانشجو معلم و یک شهیده بانو بنام فائزه رحیمی در دوران دفاع مقدس دین خود را به انقلاب ادا کرده مصمم شدیم تا یادواره این شهدا را در استان برگزار کنیم.

الگوهای ارزشمند و شاخص معلم در تراز نظام اسلامی را معرفی می کنیم

وی افزود: ۱۰۳۰ شهید دانشجو معلم داریم و کنگره ۱۰۳۰ شهید دانشجو معلم سال آینده در کشور برگزار می شود و قرار شد در همه استانها اجلاسیه این مراسم نیز برگزار شود.

مشهدی بیان کرد: در اردیبهشت ماه امسال رهبری فرموند هر قشری الگوهایی دارد مانند ورزشکاران، هنرمندان، روحانیون، کارگران وکارمندان الگوهایی دارند و تاکید کردند چه کسی بهتر از دانشجو معلمان شهید تا مسیر حرکت دیگران در نظام تربیتی را مشخص کنند و در این راستا فردا اجلاسیه هفت دانشجو معلم شهید در استان قزوین را برگزار می کنیم تا یادشان زنده شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین بیان کرد: شهدای معلم ما سه ویژگی دارند که هم دانشجو و هم معلم بودند و در نهایت به شهادت رسیدند و به دیدار معبود شتافتند.

وی افزود: دانشجویان شهید در دانشگاه فرهنگیان جذب و استخدام شده و معاف از سربازی بودند و حکم استخدام داشتند و نیازی به رفتن به جبهه نداشتند اما عاشقانه رفتند و ماندگار شدند.

مشهدی تصریح کرد: مرحوم یزدان پناه از معلمان شاخص ابتدایی در قزوین بودند که در رژیم سابق تبعید شد و معلم معنوی فرهنگیان در بعد از انقلاب بودند و شهدای دانشجوی معلمان نیز در ردیف افراد خاص بودند و در رشته های مختلف تحصیل می کردند که وصیت نامه های فرهنگی دارند که تامل در آن آموزنده است.

الگوهای ارزشمند و شاخص معلم در تراز نظام اسلامی را معرفی می کنیم

وی گفت: شهدای دانشجو معلمان شایسته شهادت بودند و با توجه به ضرورت تربیت و آموزش معلمانی که تا ۳۰ سال آینده تعلیم اصولی فرزندان ما را برعهده بگیرند لذا برگزاری اجلاسیه شهدا با محورهای امید آفرینی و تربیت دینی و اخلاقی با این اجلاسیه تقویت خواهد شد.

این مدیر فرهنگی یادآورشد: فردا سه شنبه هشتم خرداد ماه ساعت ۱۵ و ۷ دقیقه این اجلاسیه برگزار می شود و مقدمات کار مهیا شده و شهرداری، استانداری و بسیج دانشجویی و مسئول بسیج همکاری خوبی در برگزاری این رویداد داشته اند و اسناد و مدارک شهدا هم جمع آوری شده و از مردم ولایتمدار استان دعوت می کنیم در این اجلاسیه شرکت کرده و با شهدا تجدید بیعت کنند.
 
وی اظهارداشت: غرفه شهیدان خدمت نیز در حاشیه این اجلاسیه برپا می شود و بسته های فرهنگی تهیه شده نیز میان شرکت کنندگان توزیع خواهد شد.

مشهدی اضافه کرد: تاکنون در استانهای گلستان، خراسان جنوبی و کهکیلویه و بویر احمد این کنگره برگزار شده و قزوین هم به عنوان چهارمین استان میزبان این رویداد معنوی و فرهنگی است.

نامگذاری هفت ساختمان دانشگاه فرهنگیان قزوین بنام شهدا 

وی در ادامه اظهارداشت: برای ماندگاری نام شهدا قرار است هفت ساختمان دانشگاه فرهنگیان را به نام شهدای دانجشو معلمان نامگذاری کنیم.

الگوهای ارزشمند و شاخص معلم در تراز نظام اسلامی را معرفی می کنیم

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین تصریح کرد: پیام شهدا این است که رهبری را تنها نگذاریم و مساجد را خالی نکنیم و پایبند ارزشها باشیم و ما هم امیدواریم به پیام و وصیت نامه شهدا عمل کنیم و رهرو آنها باشیم.

وی اضافه کرد: هفت دانشجو معلم شهید استان شامل حسین برزگر حیدری، علیرضا نوری، مرتضی شاه محمدی، جمشید گلی پور، تقی رحمانی، شمس الله شفیعی اصل و مرتضی رزازیان هستند.

استان قزوین ۵۸ شهید معلم و ۲۷۶ دانش آموز شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام