شناسهٔ خبر: 66879127 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای تامین پارکینگ طرح‌ها تولیدی و خدماتی در آذربایجان‌غربی

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: محاسبه پارکینگ طرح‌های واقع در حریم و خارج از حریم قانونی شهر‌های آذربایجان‌غربی در کارگروه امور زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان بررسی و مصوب لازم برای آنها صادر شد.

صاحب‌خبر -

صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای تامین پارکینگ طرح‌ها تولیدی و خدماتی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رسول عطائی در جلسه کارگروه امور زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست آذربایجان‌غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: در این جلسه مقرر شد برای طرح‌های صنعتی بر اساس ضوابط پارکینگ پیش‌بینی و تامین گردد.

وی بیان کرد: همچنین برای طرح‌های کشاورزی مرتبط با صنعت به ازای هر نفر شاغل در جواز تاسیس یک پارکینگ باید پیش‌بینی و تامین شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: برای سایر طرح‌ها از جمله سالن‌های ورزشی، تالار، بنگاه، مذهبی، اداری، آموزشی و. بر اساس ضوابط طرح‌های توسعه و عمران کاربری‌های داخل محدوده هر شهر باید پارکینگ تامین شود.

عطائی افزود: بر اساس مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای تامین پارکینگ طرح‌ها تولیدی و خدماتی در آذربایجان‌غربی مساحت هر پارکینگ ۱۵ مترمربع خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه طرح بازارچه محلی و طرح هادی روستای بالدرلو از دیگر موارد مطرح شده در جلسه کارگروه امور زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان بود، گفت: این طرح جهت بررسی بیشتر و اعمال تصمیمات فنی به کمیته کارشناسی ارجاع داده شد.

گفتنی است در این جلسه سازمان محیط زیست در خصوص آبگیری تالاب‌های آذربایجان‌غربی گزارشی ارائه داد و تصمیمات لازم در این خصوص نیز گرفته شد.