شناسهٔ خبر: 66842448 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

راه‌اندازی پنج دفتر گمرکی خراسان رضوی در دولت سیزدهم

از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون پنج دفتر گمرکی جدید در خراسان رضوی راه‌اندازی شد.

صاحب‌خبر -

راه‌اندازی پنج دفتر گمرکی خراسان رضوی در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خرسان رضوی، ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: پنج دفتر گمرکی جدید از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در این استان راه‌اندازی شد که از این تعداد دفتر گمرکی سبزوار امسال وارد چرخه فعالیت شده است.

جواد جعفری افزود: دفتر گمرکی سبزوار به مدت چند سال غیرفعال بود، اما با استقرار واحد‌های تولیدی صادرات محور در این شهرستان و فراهم شدن زمینه راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، فعالیت چنین دفتر گمرکی احساس شد، در این راستا اردیبهشت ماه امسال دفتر گمرکی غیرفعال سبزوار دوباره فعال شد.

وی گفت: پیش از دولت سیزدهم فقط دفتر گمرکی نیشابور در خراسان رضوی فعال بود، اما بعد از این دولت دفاتر گمرکی در شهرستان‌های کاشمر، خواف، تربت حیدریه و قوچان نیز راه‌اندازی شدند.

ناظر گمرکات خراسان رضوی افزود: این استان دارای پنج گمرک فعال و ۲ بازارچه مرزی فعال است که شامل گمرک مشهد، گمرک فرودگاه، گمرک راه آهن، گمرک پایانه بار، گمرک امانات پستی، دفتر صادراتی گمرک شهرک صنعتی توس، حوزه ۲ تجاری مستقر در فرودگاه و انبار‌های اختصاصی است.

جعفری با اشاره به میزان صادرات خراسان رضوی در سال جاری گفت: میزان صادرات کالا از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان در ۲ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در وزن ۳۷.۲ درصد و در ارزش ۲۲.۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در این مدت ۳۰۳ میلیون دلار کالا به وزن ۵۴۵ هزار تن از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان به کشور‌های مقصد صادراتی ارسال شده، در حالیکه این میزان در سال گذشته ۴۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار بود.