شناسهٔ خبر: 66822147 - سرویس استانی
منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس خبر داد

اجرای طرح ایجاد مشاغل صنایع دستی شهید جمهور در فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: طرح تغییر و ایجاد مشاغل به صنایع دستی مزین به نام شهید آیت‌الله رئیسی در فارس کلید خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان، محمد ثابت اقلیدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی عمر و زندگی خود را شبانه روز وقف به مردم کرده بود، اظهار کرد: اقدامات و عملکرد مردمی شهید جمهور در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر کسی پوشیده نیست و این مهم مسیر راهی را برای ارتقای سطح خدمت‌رسانی بیشتر به عموم مردم فراهم کرده است که در این راستا طرحی با موضوعیت توسعه و ترویج صنایع دستی در فارس اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح ایجاد مشاغل صنایع دستی شهید جمهور در فارس که مزین به نام شهید آیت الله رئیسی است با هدف کارآفرینی، توسعه، ترویج و رونق تولید صنایع دستی به صورت پایلوت در شهرستان خرامه اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس تصریح کرد: در واقع این طرح تأکیدی بر آموزش، ترویج، بازارسازی و تجارت انواع رشته‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی بنا بر علایق و سلایق مردم شهرستان خرامه دارد.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه رونق تولید و فراهم‌سازی زمینه آشنایی مردم شهرستان با هنرهای سنتی و کسب درآمد و رونق اقتصادی از اهداف مهم این طرح است، اضافه کرد: اجرای طرح تغییر و ایجاد مشاغل به صنایع دستی در واقع عمل به منویات مقام معظم رهبری و شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» است.

وی در خصوص پایلوت شدن شهرستان خرامه برای اجرای طرح مذکور، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کشاورزی در این شهرستان رونق داشته، اما طی سال‌ها به دلیل خشکسالی‌ها عملاً کشاورزی به ویژه تولید برنج در منطقه حذف شده از این رو تغییر مشاغل به صنایع دستی تبدیل به فرصت خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: بی‌تردید تولید و فروش صنایع دستی فرصت طلایی برای رونق اقتصادی مردم منطقه خواهد بود، چرا که سرمایه‌گذاری در این حوزه به مراتب کمتر از دیگر مشاغل است و از طرفی با بازاریابی دقیق و فروش محصولات این هنر صنعت سودآوری بالایی دارد.

ثابت اقلیدی تاکید کرد: هنرهایی چون دست بافته‌های داری، خاتم، میناکاری از جمله صنایع دستی شاخصی هستند که در این طرح آموزش داده می‌شوند.

به گزارش ایمنا، شهرستان خرامه در جنوب غربی استان فارس واقع شده و از شمال به شهرستان ارسنجان و از غرب به شیراز و از جنوب به شهرستان سروستان و از شرق به شهرستان نی ریز محدود می‌شود و صنایع دستی این شهرستان گبه‌بافی، قالی‌بافی، گیوه‌دوزی است و از آثار تاریخی و گردشگری این شهرستان نیز می‌توان به حمام کهنه، چهارطاقی، قلعه بهرام گور، کاروانسرای دیودان و تالاب کمجان اشاره کرد.