شناسهٔ خبر: 66723320 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ارائه شناسنامه عکس دار یا معرفی نامه از مدرسه به جای کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی در گلستان

اسامی دانش آموزان مقطع دوم متوسطه به حوزه‌های امتحانی ارسال شد و دانش آموزان در صورتی که موفق به دریافت کارت ورود به جلسه نشوند می‌توانند با شناسنامه یا معرفی نامه از مدرسه تحصیل خود در جلسه امتحان حاضر شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گلستان سید رضا نظری مدیر کل آموزش و پرورش گلستان گفت : با توجه به بارگزاری مدارک آزمون استخدامی و همزمانی صدور کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی، فعالیت سامانه آموزش و پرورش با اختلال روبرو شده و تعدادی از دانش آموزان نتوانستند کارت خود را دریافت کنند.

او با بیان اینکه طبق آمار تا کنون بیش از ۶۰ درصد دانش آموزان کارت ورود به جلسه دریافت کرده اند افزود : دانش آموزانی که کارت دریافت نکردند می توانند با همراه داشتن شناسنامه و یا معرفی نامه از مدرسه محل تحصیل در آزمونهای پایان ترم نهایی شرکت کنند.

نظری گفت : سال گذشته پانزده هزار دانش آموز در امتحانات نهایی شرکت داشتند اما امسال۶۰ هزار دانش آموز در این امتحانات شرکت می کنند.

سامانه صدور کارت امتحانات نهایی دانش آموزان مقطع متوسطه از دو روز پیش به دلیل اختلال از دسترس خارج شد. 

امسال دانش‌آموزان در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در سه پایه دوره متوسطه دوم امتحانات نهایی دارند. طبق مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، قرار است سهم سوابق تحصیلی در پذیرش دانشگاه‌ها تا سال ۱۴۰۵ به ۶۰ درصد برسد.

دانش آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم تا دیروز جمعه ۲۸ اردیبهشت فرصت داشتند با ورود به سامانه my.medu.ir کارت خود را چاپ کنند.

امتحانات نهایی از دوشنبه ، پس فردا آغاز می شود.

<div id="video-display-embed-code_11126678"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4237508/11126678?width=600&height=350"></script></div>