شناسهٔ خبر: 66692768 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خسارت بارندگی به زیر ساخت های کشاورزی و راه پیچاب

در بارندگی‌های اخیر بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال به زیر ساخت‌های کشاورزی و راه منطقه کم برخوردار پیچاب باشت خسارت وارد شد.

صاحب‌خبر -
خسارت بارندگی به زیر ساخت های برق، کشاورزی و راه پیچاب
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار باشت به همراه گروهی از مدیران این شهرستان؛از روستای صعب العبور و کم برخوردار پیچاب بازید کردند.
نادر گرامی گفت: مشکل اصلی پیچاب؛صعب العبوری آن است که راه آسفالت ندارد و راه دسترسی آن خاکی و بر اثر بارندگی ها هر بار وضعیتی نامساعد تر پیدا میکند.به همین منظور یکی از لودر های اداره راه مدام در این محور جهت بازسازی فعالیت دارد.
گرامی عنوان کرد: ارزش ریالی خسارت وارده به زیر ساخت های برق چهار میلیاردو ۲۵۰ میلیون ریال و همچنین دربارندگی های اخیر بیش از۳۵ کیلومتر از جاده این منطقه سخت گذر دچار خسارت شد.
فرماندار باشت با توجه به وسعت زمینهای کشاورزی مرغوب و قابل کشت؛ یک کانال هدایت آب از رودخانه مجاور این زمین‌ها وجود دارد که قسمتی از آن بر اثر بارندگی های سیل آسا تخریب شده که از محل توازن در اختیار نماینده مبلغ ۲۰ میلیارد ریال جهت بازسازی تخصیص داده شده که امید است تا شروع فصل کشت برنج؛ تکمیل شد.
وی عنوان کرد: در صورت همکاری مسئولان و مشارکت مردم؛ و‌ کسب مجوز حق آبه از این رودخانه؛ بحث ایجاد پمپاژ و تخریب ۶۰ هکتار از اراضی پایین دست؛ در شورای برنامه ریزی عنوان خواهد شد.
منطقه عشایری پیچاب با ۱۶روستا و ۵۰۰ نفر جمعیت و محل ییلاقی تعداد پرشماری خانوار‌های عشایری با هزاران راس دام یکی از مناطق مهم اقتصادی و سخت گذر شهرستان باشت است.
اهالی برای تردد بین دو روستای منطقه درحال حاضر باید ۱۰۰ کیلومتر را طی کنند.