شناسهٔ خبر: 66583953 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

امکان اخذ رای افراد دارای شرایط خاص در بیرجند فراهم است

بیرجند - ایرنا - افراد معلول یا دارای شرایط خاص در شهرستان بیرجند می‌توانند در همان محل سکونت، رأی خود را به صندوق بیندازند.

صاحب‌خبر -

فرماندار بیرجند روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: رأی دادن حق مسلم هر ایرانی است لذا شرایط رای گیری برای همه واجدین شرایط باید فراهم شود.

علی فاضلی فرد افزود: شهروندانی که به دلیل شرایط سخت جسمی یا بیماری، کهولت سن یا معلولیت، امکان حضور در شعب اخذ رأی را ندارند می‌توانند با شماره‌های ۳۲۲۱۴۰۰۱ و ۳۲۲۱۴۰۰۲ تماس بگیرند تا صندوق اخذ رأی به محل مورد نظر ارسال شود.

وی بیان کرد: ساعت قانونی اخذ رای ۱۸ امروز اعلام شده اما بنا به شرایط در صورت تشخیص شورای نگهبان قابل تمدید است.

فرماندار بیرجند گفت: ۱۸۸ شعبه اخذ رای در این شهرستان برای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده که از این تعداد ۱۳۸ شعبه ثابت و ۵۰ شعبه سیار است.

خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی است که هر کدام از این چهار حوزه انتخابیه یک کرسی نمایندگی دارد.

با اعلام نتایج رسمی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد، منتخبان حوزه‌های انتخابیه "قاینات و زیرکوه"، "نهبندان و سربیشه" و "فردوس، طبس، سرایان و بشرویه" مشخص شدند و ۲ نامزد حوزه انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف" که آرای بیشتری کسب کردند، به دور دوم رفتند.

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی برای ۴۵ کرسی باقیمانده از مجموع ۲۹۰ نماینده مردم، در ۲۲ حوزه انتخابیه ۱۵ استان کشور از جمله حوزه انتخابیه «بیرجند، درمیان و خوسف» روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار شد.