شناسهٔ خبر: 66572056 - سرویس اجتماعی
منبع: تین نیوز | لینک خبر

فیلم| معرفی خطوط جدید مترو تهران

آلودگی هوا و ترافیک دو معضل اساسی تهرانی هاست. برای رفع این مشکل باید توسعه حمل ونقل عمومی با اولویت مترو در دستور کار قرار گیرد.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

مطالعات خطوط جدید طبق طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت از اواسط سال 1399 آغاز شد. طبق طراحی های صورت گرفته با احداث 4 خط جدید، حدود 175 کیلومتر مسیر و 130 ایستگاه به شبکه مترو تهران اضافه خواهد شد.

گزارش های پربازدید امروز را بخوانید:

شاهکار جدید راه آهن ؛ گزینش بیت سوهان و زعفران از شعر آیینی !

 

اتوبوس برقی چینی محبوب زاکانی کی به خیابان های تهران می رسد؟


برای اولین بار، در انجام مطالعات خطوط جدید از مجموعه مشاوران شهرسازی و ترافیکی در تعیین موقعیت دقیق ایستگاهها و همچنین برآورد ظرفیت خطوط استفاده شده است. از مهمترین اقدامات انجام شده در مطالعات این 4 خط، بررسی اثرات احداث و بهره برداری از هر یک از ایستگاه های جدید بر میزان جذب مسافر سایر خطوط مترو تهران است.

ساخت تونل ها و ایستگاه ها، تامین ناوگان مورد نیاز و تجهیز شبکه خطوط جدید مترو، به ارزش پول امروز حداقل 400 هزار میلیارد تومان هزینه در بردارد. با احداث 4 خط جدید، روزانه حداقل 2/2 میلیون سفر به جمع استفاده کنندگان از شبکه مترو تهران افزوده شده و جمع کل سفرهای روزانه خطوط هفتگانه فعلی و چهارگانه جدید به حداقل 5 میلیون سفر در روز می رسد.

میزان صرفه جویی ناشی از کاهش مصرف بنزین و گازوئیل بر اثر ساخت خطوط جدید حداقل 800 میلیون لیتر در سال و به عبارتی 2400 میلیارد تومان به قیمت امروز حامل های انرژی است. احداث خطوط 8 تا 11 در هم افزایی با خطوط هفتگانه موجود، باعث ایجاد حلقه ای متصل و یکپارچه در شبکه راه آهن ریلی زیرزمینی پایتخت شده و شکل پراکندگی ایستگاهها در مناطق مختلف را متعادلتر می سازد.

حجم ویدیو: 6.68M | مدت زمان ویدیو: 00:01:35 دانلود ویدیو