شناسهٔ خبر: 66566449 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز:

مشارکت در انتخابات توطئه های دشمنان را ناکام می کند

کرج - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: حضور و مشارکت مردم در انتخابات بار دیگر تکرار حماسه در مرحله دوم این رویداد سیاسی خواهد بود تا به همگان نشان دهند دشمنان و استکبار جهانی سهمی در تصمیم‌گیری برای آینده کشور ندارند و توطئه آنان ناکام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز،" سعید جابری انصاری" روز پنجشنبه از اقشار مردم و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان دعوت نمود تا در دور دوم انتخابات حضوری پر شور داشته باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: برای انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی چون مرحله نخست، فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری (حفظه الله) به عنوان چهار رکن راهبردی و اساسی برای انتخابات نافذ است و رقابت، امنیت، شفافیت و سلامت در انتخابات در دستور کار است.

انصاری در خصوص مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، ضمن یادآوری اهمیت حضور حداکثری در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم فرموده سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر با اراده خود آنها که مصداق عملی آن در نظام جمهوری اسلامی برگزاری و شرکت در انتخابات است.

مشارکت در انتخابات توطئه های دشمنان را ناکام می کند

وی افزود: عقل و شرع حکم می‌کند که شهروندان با حضور خود و با انتخاب فردی اصلح مبتنی بر تحقیق، مجلس را آن طور که می‌پسندند شکل بدهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به برنامه ریزی دشمنان جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد تفرقه افزود: همان طور که امامین انقلاب وحدت و همدلی را رمز عبور از دشواری‌ها دانسته‌اند شرکت در انتخابات، اصلی ترین نمود عینی این وحدت و همدلی است که خروجی آن ساختن آینده است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان در ۱۱ اسفند ماه برگزار شد که بر اساس آمار نهایی انتخابات از مجموع ٣٤١هزار و ٥١٨ رای از آراء صحیح صندوق ها، "علیرضا عباسی" با ١٠٨ هزار و ٢٤١ رای به عنوان یکی از نمایندگان مردم حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد به مجلس راه یافت.

"علی شیرین زاد" با کسب ٥٥ هزار و ٢٣ رای و " مصطفی سعیدی سیرایی" با ٤٠ هزار و ٢٣٦ رای در مرحله نخست رای گیری به مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی راه یافتند .

استان البرز دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری است.

در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز ۶۴۸ نفر ثبت نام کرده بودند که صلاحیت ۷۵ درصد آنان تایید شده بود.